eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaEkspres do kawy i glony › Re: Ekspres do kawy i glony
  • Data: 2024-04-12 16:27:48
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 12 Apr 2024 15:30:32 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Pan J.F napisał:
    >>> Naszym pierwszym domowym samochodem była Syrena 101, kupiona przez
    >>> rodziców jeszcze przed moim urodzeniam. Całkiem dobrze ją pamiętam.
    >>> Tam zbiornik paliwa był umieszczony nad silnikiem, jak w motocyklu
    >>> albo w motopompie. Pompy paliwa nie było. Żeby zatankowaać, trzeba
    >>> było podnieść maskę. Kraników, które trzeba było ręcznie otwierać
    >>> przed podróżą, nie pamiętam. A te w motocyklach i motorowerach --
    >>> jak najbardziej. Widać ten problem daje się rozwiązać, choć nie
    >>> zawsze jest to robione.
    >>
    >> 101 to nie znam, podobno w trabancie było podobnie.
    >
    > Ale chyba wlew był wystawiony jakoś na zewnątrz karoserii. Do Syreny

    W trabancie sie ponoć podnosiło pokrywe silnika.

    A problem nie tylko polski

    https://www.youtube.com/watch?v=qQsQfRp24oA
    https://www.youtube.com/watch?v=vkOFGTEENmU

    > trzeba było mieć specjalny wygięty lejek, wożony w bagażniku, którym
    > dało się w miarę wygodnie zatankować. Nie z dystrybutora, tylko z bańki,
    > w której mieszało się paliwo z olejem. Jako dziecko kręciłem korbą
    > mieszadła wielokrotnie.

    Ja pamietam takie przypominające konewki, z mieszadłem suwliwym.

    Nawiasem mowiąc - widziałem w muzeum przedwojenny dystrybutor - miał
    na szczycie szklany zbiornik, zdaje się, ze najpierw sie pompowało
    ręcznie do tego zbiornika, tam była skala, a potem wężem spuszczało do
    samochodu. I tabliczka "paliwo w wężu należy do kupującego.

    >> 104 miała juz normalną pompę.
    > Nie wiem jakie zmiany były w 102, 103 i w 104, ale te modele produkowane
    > były bardzo któtko. Szybko doszło do 105 i się zatrzymało.

    IMO - 104 wcale nie tak szybko. od 66 do 72 za wiki, 113 tys
    (105 344k).

    104 miała nowy silnik, 105 to "facelifting" :-)

    >> Jak widać motocykle potrzebowały kraniki ... a samochody ... chyba
    >> nie. A moze chodziło o pozycję motocykla - mógł parkować przechylony?
    >
    > Jak jeździłem motorowerem Komar, to zawsze zamykałem kranik. W Syrenie
    > może nawet kranik był, jednak nikt go nie używał.

    I ciekawe czemu tak ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: