    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Ekspres do kawy i glony
    Date: Fri, 12 Apr 2024 18:54:35 +0200
    <105oqqdsd905e$.1fncmiq4vyy4n.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <ify62kjdtzyd$.1ucj087jyejmv$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <h...@4...net>

    Pan J.F napisał:

    > O wlasnie, maselnice pamietam, korbkę ... nie, aczkolwiek coś mi
    > zaczęło switać.

    Korbki były rzadziej. Ale minie się to kręcenie podobało. Maselnica
    jest o wiele lepszym i bardziej skutecznym pomysłem na mieszanie.

    > Tych pojemników nie ma od dawna - jak sobie radzili motocyklisci,
    > bo dwusuwy to wyginęły IMO trochę później.

    Olej mixol, który sam się miesza po wlaniu do baku.

    > Ale to chyba jakoś strasznie dawno temu musiało być, i długo rdzewiał.

    Już w XXI wieku. Przy kompletnie nieuczęszczanej drodze. Jeszcze takie
    miejsca się w Polsce zdarzają, a przynajmniej wtedy się zdarzały.

    A same dystrybutory, jak się okazuje, nie tylko tam są, zdarzają się
    nawet mniej zardzewiałe:

    https://proszewycieczki.wordpress.com/2018/09/05/jan
    ow-podlaski-stara-stacja-benzynowa/

    Natomiast jakieś takie, to pamiętam jako czynne:

    https://www.osmol.pl/wp-content/uploads/2023/12/Muze
    um-Bobrka-13.jpg.webp

    --
    Jarek