  • Data: 2024-04-26 16:13:44
    Temat: Re: Ekspres do kawy i glony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 26 Apr 2024 15:43:28 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > W Australii tak zapalają sie lasy -- od olejku eukaliptusowego.

    Ale troche wątpie, aby on był taki reaktywny.
    W laboratorium też się sam zapali po podgrzaniu do ... 60 C?
    80C ?

    > *Może* się zapalić, jeśli proporcja par i powietrza będzie właściwa,

    OK.

    > a ine okoliczności też będą sprzyjać. Olej napędowy ma znacznie
    > wyższe temperatury -- zapłonu i samozapłonu.

    Ale przy odpowiedniej temperaturze i stężeniu się zapali.
    Diesle na tym polegają przecież.

    Ba - myśle nawet, ze stężenie mało istotne - tylko temperatura będzie
    musiała być wyższa.

    Tak czy inaczej, to jest wysoka temperatura. Kilkaset stopni C.

    > [...]
    >
    > Wystarcy po ciemku popatrzeć na oldskulowy silnik z takimi nieco
    > już podstarzałymi przewodami zapłonowymi. Wszystko jest oplecione
    > fioletową poświatą.

    No i mamy żródło ... ale może być za słabe :-)

    Niestety - ostatnio mam same diesle, to nie zobaczę :-)

    Aha - w nowszych silnikach nie ma juz kabli.
    Cewki na swiecach, czasem się psują ...

    J.