  • 11. Data: 2012-10-16 22:42:53
    Temat: Re: Elektrownia PV
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 października 2012 07:09:37 UTC+2 użytkownik Michał Lankosz napisał:

    > W pierwszej części rozważyłem zwrot dla samego inwestora, czyli na jak
    >
    > długo zamraża środki ze swojej kieszeni. Każdy Polak dokłada się po 10
    >
    > groszy.

    Niestety taki sposob liczenia jest dosyc szkodliwy. Co to jest 10gr? Nic. Tyle ze
    takich groszówek zbiera sie tyle że dzień wolnosci podatkowej wypada u nas w czerwcu.

    > Nie tylko RoHS. Nie wierzę, żeby gdzieś się nie upalił czy przekorodował
    >
    > kabel, panel się rozszczelnił, coś pękło, coś poprawić, dorobić (bo np.
    >
    > ptaki załatwiają się gdzie nie trzeba), konserwować powierzchnię paneli,
    >
    > zabezpieczyć przed złodziejami (monitoring), kosić wokół czy naprawić
    >
    > dach pod panelem też trudniej, inne?
    >
    > Chociaż z mojej perspektywy obsługa dużo prostsza niż innych elektrowni
    >
    > - nie trzeba sypać węgla, wymieniać filtrów, smarować, wymieniać łożysk,
    >
    > wozić i składować odpadów. (wszystko to już zrobił producent ogniw ;)

    Instalacje elektryczne jesli dobrze zamontowane i nie narazone na skrajne temperatury
    i wilgoc to w sumie jest bezobslugowa. Szczegolnie jesli jest projektowana z mysla o
    trwalosci. Odpowiednio dobrane srubki, podkladki i odpowiednio zmontowane/zalutowane
    polaczenia sa bardzo trwale.

    A zanieczyszczenia? Jak patrze na swoj dach to w sumie nie jest upstrzony niczym
    oprocz kurzu a i tego na wyzszych pietrach tez duzo nie ma.

    > To są takie nowoczesne pomniki?

    Dobre porównanie.
    Tylko na naboje sie ich przetopic nie daje ;)

  • 12. Data: 2012-10-16 22:48:18
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 16 października 2012 08:23:13 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 15 Oct 2012 14:24:22 +0200, Michaďż˝ Lankosz napisaďż˝(a):

    ktrowni-fotowoltaicznej-w-rudzie-slaskiej

    > A propos - tak sie to robi w Kaliforni:
    >
    > http://www.extremetech.com/computing/81264-going-sol
    ar-the-install

    > http://www.extremetech.com/extreme/82966-going-solar
    -one-year-later

    > Niestety - linki sie pozmienialy i jak ktos ciekawy arykulow posrednich, to
    >
    > musi po autorze wyszukiwac.
    >

    > Tylko ze tam calkiem inne warunki niestety sa, i ta ma to spory sens.

    Eeee tam.
    Gostek te panele kupil po znajomosci i dosyc duzy rabat dostal, potem dzieciaki mu
    sie wyniosly z domu i w sumie wychodzil na zero.
    A kalifornia gdyby ja przeciagnac do europy wyladowala by w izraelu.

    Skoro w kalifornii jest jako tako to u nas bedzie slabo.

    Tak to juz wole placic na instytuty badawcze niech ciezko mysla nad lepszymi
    ogniwami. Taniej wyjdzie.

  • 13. Data: 2012-10-16 23:02:35
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-10-16 22:42, s...@g...com pisze:

    > Niestety taki sposob liczenia jest dosyc szkodliwy. Co to jest 10gr? Nic.
    > Tyle ze takich groszówek zbiera sie tyle

    Otóż to! Grosz do grosza i nie ma kokoszy.

    Michał