  • 301. Data: 2017-05-17 21:16:45
    Temat: Re: Elektryczne samochody
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:offav1$vkh$2@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 16-05-2017 o 00:58, Pszemol pisze:
    > trasach.

    > A jest jakiś konkretny powód, dla którego o tym trujesz na polskiej
    > grupie?
    > Nie możesz iść leczyć kompleksów emigranta na amerykańską? ;-)
    >
    > Co nas obchodzi co jest w USA, a czego nie ma, gdy mówimy o polskich
    > realiach?

    Zabolał jakiś odcisk?

  • 302. Data: 2017-05-17 21:20:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ps.com...
    > Tak oszustom od Clean Diesel powierzyć rolę przodownika e-aut to naprawdę
    > ciekawy pomysł :-)

    Dobry pomysł to porzucić brudne diesle i zająć się elektryką. To fakt.
    Volvo już do takiego wniosku doszło właśnie.
    https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=pl
    &js=y&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&u=https%3A%2F%2Felectre
    k.co%2F2017%2F05%2F17%2Fvolvo-tesla-says-stop-diesel
    -electric-vehicle%2F&edit-text=&act=url

    > Ps Penny od kilku tygodni ściga cwaniaczkow co stoją godzinami na ich
    > parkingach ale ze koleś jest dobrze widoczny i była akcja informacyjna to
    > tylko ci mniej spostrzegawczy zapomną wyłożyć zegarek. Inne sieci np Plus
    > mają to od lat i tylko na parkingach Penny był syf

    O czym Ty piszesz? Jaki zegarek wyłożyć? Gdzie wyłożyć? To jakiś tajny
    kod/szyfr?

  • 303. Data: 2017-05-17 21:22:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <j...@i...pl> wrote in message

    > "Panie, tu się dociągnie kabelek i bedzie prąd" ;)
    >
    > W stolicy Polski są miejsca, gdzie nie ma kanalizacji, internet z
    > kabla to marzenie. A tu czytam mrzonki o stacjach ładowania na każdym
    > kroku.

    Każdy Krakus wie, że Warszawka to wiocha, więc to że nie ma kanalizacji to
    akurat żadna nowina :-) :-P

  • 304. Data: 2017-05-17 21:25:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jawi" <g...@p...fm> wrote in message
    > Czy przyśpieszenie to nie wiem, ale jakieś trendy się pojawiają. Orange ma
    > już jakieś pierwsze służbowe elektryki. W ilości zapewne jednostkowej, ale
    > jednak.

    To się im chwali! :-) Szkoda że kolejki u nich w "salonach" takie długie...

  • 305. Data: 2017-05-17 21:43:53
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-05-16 o 19:36, J.F. pisze:

    > Wiec sie troche dziwie, ze nie ulepszaja hybryd.
    > Gdyby baterie starczyly na 30km i byla mozliwosc ladowania z gniazdka,
    > to byc moze odpalal bym silnik tylko w trasie.

    Toyota Prius Plugin czy Mitsubishi PHEV to tak na szybko mi przychodza
    do glowy takie hybrydy z wiekszym akumulatorem i mozliwoscia ladowania.
    Akumulator Priusa Plugin moze starczyc na ok. 50 km wiec niby by spelnia
    wymagania. Problemem jest cena. Prius Plugin jest duzo drozszy od
    zwyklego Priusa. O ile zwykly Prius czy Auris Hybrydowy moga miec sens
    ekonomiczny (kiedys czytalem test porownawczy aurisa benzynowego 1,6 i
    hybrydy - wyszlo ze roznica w cenie za porownywalne wersje zwroci sie po
    troche ponad 100 tys km) to doplata do wersji plug in chyba nie ma szans
    by sie zwrocila...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 306. Data: 2017-05-17 22:28:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-05-2017 o 21:16, Pszemol pisze:
    > "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > Zabolał jakiś odcisk?

    Zawsze mnie boli leczenie kompleksów emigranta na polskich grupach.

  • 307. Data: 2017-05-18 01:50:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Zawsze mnie boli leczenie kompleksów emigranta na polskich grupach.

    Uderz w stół a nożyce się odezwą :-)

  • 308. Data: 2017-05-18 01:55:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin" <n...@n...com> wrote in message
> [...]
    > wyszlo ze roznica w cenie za porownywalne wersje zwroci sie po troche
    > ponad 100 tys km) to doplata do wersji plug in chyba nie ma szans by sie

    Czy elektryczny samochód naprawdę nie ma dla Was żadnych
    zalet w stosunku do benzyniaka że tak liczycie aby się "zwrócił" na zero?
    Cicha jazda, większy moment, większe przyspieszenia, brak machania biegami?

    I czy przy kalkulacjach liczycie również koszt obsługi samochodu
    benzynowego przez te 100 tysięcy km? Zmiany oleju, zmiana
    uszczelek jak coś zacznie cieknąć, wymiana rozrusznika, świec,
    paska rozrządu, regulacja zaworów, awarie skrzyni biegów, itp, itd?
    Przecież samochód elektryczny nie ma nawet 5% ruchomych
    części w stosunku do samochodu benzynowego...
    To musi być proste i tanie w obsłudze!

  • 309. Data: 2017-05-18 02:27:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-05-18 o 01:55, Pszemol pisze:
> [...]
    > Cicha jazda, większy moment, większe przyspieszenia, brak machania biegami?

    Cicha jazda bywa wadą, większy moment i większe przyspieszenie
    to zaleta dla biedaków jeżdżących popierdółkami o małej mocy
    i jeszcze mniejszej pojemności. Brak machania biegami występuje
    w automatach, silnik spalinowy temu nie przeszkadza.

> [...]
    > Przecież samochód elektryczny nie ma nawet 5% ruchomych
    > części w stosunku do samochodu benzynowego...

    To kup, pojeździj pięć lat i opisz jak bardzo było tanie i proste
    w obsłudze.

    Pozdrawiam

  • 310. Data: 2017-05-18 03:03:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Za to ma kilka tysiecy akumulatorkow z ktorych kazdy sie kiedys spierdoli. Jedne
    wczeniej inne pozniej. Opca ze zawsze wszystkie beda dobre i rowno beda zdychaly to
    sf. Zamiast wymian oleju bedzie wymiana akumulatorkow. W przecietnym laptopie jest
    szesc akumulatorkow. I po dwoch latach bateria jest zepsuta chociaz piec akumulatorow
    jest dobrych.