    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Elektryka, TN-C, różnicówka
    Date: Thu, 22 Jun 2023 21:39:21 -0000 (UTC)

    Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> wrote:

    > Wyspa TT to nie jest takie hop, bo musisz mieć rezystancję uziomu taką
    > żeby wyzwolić bezpiecznik w razie doziemienia w określonym czasie, a to
    > są konkretne wartości prądów. Bez przewodu zerowego to d...a będzie a
    > nie wyzwolenie bezpiecznika.

    Właśnie widzę...

    Tak się teraz zaczynam zastanawiać, czy ja przypadkiem pułapki nie
    zrobiłem. Z drugiej strony, taką samą pułapką może być podłączenie
    urządzenia wymagającego uziemienia do gniazdka bez bolca.

    > Różnicówkę to byle co wybije. A do B16 to musisz mieć ...
    > żeby tak w ciągu około sekundy ją wywalić to musi być prąd od 50 do 80A.
    > I to może być do 10s na odpalenie. Ogólnie to tak ze 160A powinieneś
    > zapewnić ;) Nie, aż tyle to chyba nie, ale nie chce mi się szukać. W
    > każdym razie trzeba tego naprawdę sporo. Popatrz w karty katalogowe
    > bezpieczników. Jak się na nie patrzy to się człowiek zastanawia jakim
    > cudem one w ogóle potrafią wylecieć?

    Widać faktycznie takie prądy tam płyną :)

    Nie wiem ile musiałbym pieniędzy władować w uziemienie, żeby mogło tam
    nawet 50 A (4,6 om) popłynąć. Z drugiej strony, może wcale nie tak dużo?

    > Zdrowy rozsądek? Nie żartuj. Jak to kiedyś strażak powiedział przy
    > odbiorze: to nic że to nie ma sensu. Ważne że jak coś to będzie się
    > palić zgodnie z przepisami.

    Tak, dupokrytka musi być...

    Przypomniał mi się przypadek maszynisty. Zasłyszane, nie wiem czy
    prawdziwe. Jedzie pociąg, między torami śpi facet. Pewnie pijany. Jak
    pociąg nad nim przejedzie, to nic mu się nie stanie, ale jak pociąg
    "zatrąbi" (w "" bo to się chyba "sygnał baczność" nazywa), to facet
    podniesie łeb i ten łeb straci. Zgodnie z przepisami maszynista musi
    zatrąbić (i wtedy nie dostanie zarzutów), ale niezrobienie tego zwiększy
    szansę przeżycia faceta (o ile nie podniesie łba podczas przejazdu
    pociągu). No i dylemat, co zrobić.

    --
    - Witaj bezpłatny lekarzu.
    - Witaj nieuleczalnie chory pacjencie.