  • Data: 2018-11-05 10:22:55
    Temat: Re: Elektryki gorsze czy lepsze dla środowiska
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    05 Nov 2018 08:48:48 GMT, Mateusz Viste

    > Spalinowa też działa wtedy kiedy ma działać. Jest tam taki dynks, że jak
    > się go wciśnie to piła przestaje pić. Potem jak znów potrzebujesz to
    > ciągniesz za taki odstający wihajster i piła znów fajnie turkocze.

    Nie widze nic fajnego w jałowym "turkotaniu", szczególnie że i jak
    przestaje turkotać wchodząc na pełną moc to jest 40-50% głośniejsza niż
    elektryczna. Ale niektórzy nie szanują ani swoich płuc, ani słuchu, w myśl
    zasady że na coś trzeba umrzeć więc wcale mnie to nie dziwi.

    > Auto elektryczne jest spoko jak ktoś potrzebuje latem do warzywniaka
    > skoczyć 5 km.

    Jeżdżę dziennie 20-30km na samych bateriach, nie tylko latem i nie tylko do
    warzywniaka. Mijasz się zatem z prawdą.

    > Ale jaki jest tego odpowiednik w świecie pił? Piła służy do
    > cięcia drewna. A drewno, w postaci drzew, znajduje się w lesie. No chyba
    > że ktoś jedzie na pół godzinki w las ściąć 4 gałązki chrustu żeby grilla
    > rozpalić, ale do tego piła spalinowa jest całkiem zbędna.

    Dokładnie taki sam, tj. że nie wszyscy latają po lesie i nie wszyscy
    potrzebują pilarek spalinowych. Wszystko sprowadza się od tego, aby
    wybierać rozwiązanie odpowiednie do zastosowania.

    > Rocznie piła zużywa mi ok. 10l oleju, a żadnym drwalem nie jestem. Jak
    > ktoś nie jest w stanie zużyć 5l to po prostu niepotrzebnie wtopił kasę w
    > pilarkę, niech sprzeda i kupi zwykłą piłę kabłąkową za 50zł (taką też
    > mam, wielce przydatna), a olej niech oddaje do utylizacji.

    200 zł na pilarkę elektryczną na drucie do oblecenia obejścia, a nawet lasu
    za domem z odpowiednio długim przedłużaczem, to nie fortuna.

    --
    Pozdor
    Myjk