    From: " 666" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Eneloopy raz jeszcze.
    Date: Thu, 22 May 2014 12:32:24 +0200

    Kupiłem kiedyś (ale to już parę lat) większą porcję NiCd albo na Wolumenie albo na
    giełdzie foto w Stodole, już nie pamiętam.
    Na dodatek jakoś śmiesznie tanio.
    A najbardziej mnie dziwi, że żaden z tych Sanyo NiCd jeszcze nie padł.
    W międzyczasie padło sporo NiMH - i Sanyo, i Duracell (co kupowałem firmowy
    czteropak, to zostawały 3 sztuki ;)) a najbardziej
    padały niefirmowe "wynalazki" (Trendy, PowerBase, Tronic z Lidla), GP u mnie też
    padają jak muchy.
    Na pewno sporo zależy od ładowarki.
    Jeszcze niedawno używałem (z uwagi na obudowę podwodną do 40 metrów) kompakta na
    paluszki AA, jakość aku była ważna, żeby w połowie
    nurkowania nie zostać bez aparatu/kamerki (większość fotek na głębokości leci z
    fleszem zapewne na pełnej mocy).

    Nie słyszałem o mniejszej liczbie cykli.
    Na paluszku napisane jest:

    HR-3UWXA 1,2V Min. 2400 mAh
    Made in Japan
    High capacity eneloop for professional use.

    Ale na opakowaniu (na blisterze) rzeczywiście napisali:

    High capacity 2500 mAh
    Recharge up to 500x
    HR-3UWXA8A
    eneloop cells can be recharged up to 500 times
    2500 mAh typical, 2400 mAh minimum.