  • 11. Data: 2015-10-18 00:24:05
    Temat: Re: FPGA ISE Xilinx
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 17.10.2015 o 22:22, s...@g...com pisze:

    > Ja aktualnie robię na S6, konkretnie xc6slx45. Bardzo podobne zagadnienie.
    Demodulacja IQ,2xmikser, 2xfiltr (rząd 40!!), pierwiastek i takie tam...
    > U mnie śmiga na 80MHz i jest OK. A tak na marginesie, każdemu radzę przesiadkę z S3
    na S6. Warto - ceny OK !! O Virtex'ach nie wspominam, bo nie zawsze jest to opłacalne
    - cholernie drogie.

    Mógłby Kolega polecić jakiś moduł prototypowy na S6 z kostką DDR/DDR2 na
    pokładzie, taki coby ceną nie zabił ;-)

    Grzegorz

  • 12. Data: 2015-10-18 00:58:46
    Od: s...@g...com

    To nie ma prawa działać!! 1-bitowy sygnał z hetery?! To w zasadzie brak sygnału, bądź
    szumy na poziomie Vo/(2^n). Vo - napięcie referencyjne ADC, n - "bitowość"
    przetwornika. To nie ma sensu!! Można jednak na odwrót : Heterę przetworzoną przez
    ADC na sygnał n-bitowy możesz w kolejnych cyklach zegara negować. W sensie nie
    logicznym (true/false), lecz arytmetycznym (+/-). Dlaczego tak?! Polecem:

    http://www.amazon.com/Understanding-Digital-Signal-P
    rocessing-Edition/dp/0137027419

    Jest też Polskie tłumaczenie, ale nie chce mi się szukać..

  • 13. Data: 2015-10-18 02:10:48
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 18 października 2015 00:24:07 UTC+2 użytkownik Grzegorz Kurczyk
    napisał:

    > Mógłby Kolega polecić jakiś moduł prototypowy na S6 z kostką DDR/DDR2 na
    > pokładzie, taki coby ceną nie zabił ;-)

    Niestety, zbyt mało danych:)) Na S6 można realizować w 3 doopy różnych mecyjów..
    Embeded proc./DSP + oczywistaoczywistość kupę logiki i takie tam.. Napisz jakie
    zagadnienia Cię interesują, może coś doradzę..

    Ważne!! W kontekście problemu wątkodawcy!! Sprawdzić na ISE, czy IP generator
    obsługuje w obrębie danej kostki FPGA, kontrolery innych badziewi.

    Nie jestem zwolennikiem modułów prototypowych. Czytać uważnie dokumentację, robić
    swój docelowy projekt (czasami nawet 8-warstwowe PCB wymaga poprawy), ale i tak jest
    to szybsza droga do zrozumienia i do finalnego produktu. I na BANK wychodzi to w
    czasowo/biznesowym rozrachunku lepiej!!

    A jak już koniecznie chcesz moduł prototypowy, to radzę korzystać TYLKO z ofert X. W
    3 doopy jest ofert z jakiś tam garażowych firemek na FPGA/JTAG/Pamięć konf./Jakieś
    tam LED'y/Jakieś tam guziki. Tanie, bo tanie, ale... Nie róbmy se jaj !!

  • 14. Data: 2015-10-18 07:33:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-10-18 00:58, s...@g...com wrote:
    [...]
    > http://www.amazon.com/Understanding-Digital-Signal-P
    rocessing-Edition/dp/0137027419
    > Jest też Polskie tłumaczenie, ale nie chce mi się szukać..
    http://www.ceneo.pl/8503153
    Z tym, że jest to wydanie drugie, trzeciego na polskim rynku chyba
    jeszcze nie ma.

  • 15. Data: 2015-10-18 09:44:45
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2015-10-18 o 00:58, s...@g...com pisze:

> [...]
    rocessing-Edition/dp/0137027419

    > Jest też Polskie tłumaczenie, ale nie chce mi się szukać..

    W moim dotychczasowym wykonaniu na mieszacz na kluczach FST3253
    dołączony jest właśnie prostokątny sygnał heterodyny (a więc 1 bitowy) i
    działa. Stąd domniemywam, że w mieszaczu cyfrowym też tak można.

  • 16. Data: 2015-10-18 13:31:01
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 18.10.2015 o 09:44, Andrzej pisze:

> [...]
    > dołączony jest właśnie prostokątny sygnał heterodyny (a więc 1 bitowy) i
    > działa. Stąd domniemywam, że w mieszaczu cyfrowym też tak można.

    Ale jak na wejściu masz przetwornik AD, to już sam fakt próbkowania
    sygnału wejściowego z określoną częstotliwością daje Ci mieszacz z
    heterodyną :-) A jak ADC ma na wejściu układ S/H no to już żywcem masz
    odbiornik homodynowy z miaszaczem na kluczach analogowych ;-)

    W sumie mieszacz diodowy to też klucz przepuszczający próbki sygnału
    wejściowego do obciążenia z częstotliwością heterodyny.

    Grzegorz

  • 17. Data: 2015-10-18 17:19:21
    Od: Adam Górski <g...@w...pl>

    On 2015-10-16 22:45, Andrzej wrote:

    > Przepraszam że się wcinam.
    > Możecie mi koledzy powiedzieć z jaką max. częstotliwością mogą pracować
    > w tym układzie moduły mnożące?

    Nie ma podanej częstotliwości.

    Podany jest tsetup , thold, tcko.
    Z powyższego wnioskuje że do 200MHz spokojnie.
    Dodając tcko mnożarki do tsetup CLB gdzie pewnie trzeba to będzie
    zatrzasnąć.

    Adam

  • 18. Data: 2015-10-18 22:41:49
    Od: Janko <g...@g...com>

    > Dziwne!! Sprawdziłem u siebie (ISE v14.7) i też jajco!! Na uboższym układzie S3 >
    MIG działa, na średnim nie działa, na wypasionym działa. Ot, taka polityka
    > biznesowa firmy...

    Dzięki za zainteresowanie,
    mam pytanie czy ten sterownik, który dostarcza Propox to może jakiś standardowy kod?
    do którego istnieje jakiś opis.
    Śledzę jak to działa ale póki co pisze proste rzeczy i trochę trudno mi się w tym
    połapać jak to dokładnie działa.
    Gdyby istniał jakiś opis byłoby extra.

    Pozdrawiam.

  • 19. Data: 2015-10-19 00:18:33
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 18.10.2015 o 22:41, Janko pisze:

> [...]
    kod? do którego istnieje jakiś opis.
    > Śledzę jak to działa ale póki co pisze proste rzeczy i trochę trudno mi się w tym

    Co masz na myśli pisząc "standardowy kod" ? To jest PCB z układem FPGA
    XC3S200, pamięcią konfiguracyjną XCF01S, kostką SDRAM 32Mbit, pamięcią
    FLASH 4Mbit, stabilizatorami zasilania i garścią elementów RC. Sam w
    sobie nie zawiera żadnego kodu i po włączeniu zasilania jest tylko kupą
    niepołączonych bramek logicznych pobierających prąd zupełnie bez sensu ;-)

    P.S. Chodź nie wykluczam, że w pamięci konfiguracyjnej (XCF01S) Propox
    wgrał jakiś "kod", ale moduł który ja kupiłem był zupełnie "czysty".

    Grzegorz

  • 20. Data: 2015-10-29 14:01:45
    Od: Janko <g...@g...com>

    To wszystko to ja wiem.
    Odniosłem się tylko do enigmatycznej (jak dla początkującego) odpowiedzi: