  • 21. Data: 2015-10-29 14:28:19
    Temat: Re: FPGA ISE Xilinx
    Od: Janko <g...@g...com>

    No, po kilku wieczorach walki sterownik pamięci zaskoczył i działa.
    Aktualnie 16-to bitowe dane wyświetlam w celach dabugowania na linijce diodowej.
    Czas to zmienić.
    W tym celu zapodałem moduł UART i tu pytanie:
    co trzeba zrobić z ośmio bitową daną ażeby posyłać ją jako kolejne kody liczby jaką
    reprezentuje a nie pojedyńczy kod znaku ASCII?
    Jest na to jakieś gotowe, biblioteczne rozwiązanie?

    Ponadto gdzieś kiedyś czytałem że jest jakieś narzędzie, które potrafi wskazać
    najmniejszy w zasoby układ do którego można wgrać ukończony projekt.
    Zestaw ewaluacyjny to zawsze bardziej wypasiona (droga) platforma do testów.
    Ktoś wie jak to się nazywa?

    Pozdrawiam.

  • 22. Data: 2015-10-29 15:36:18
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 29 października 2015 14:28:20 UTC+1 użytkownik Janko napisał:
> [...]
    reprezentuje a nie pojedyńczy kod znaku ASCII?
    > Jest na to jakieś gotowe, biblioteczne rozwiązanie?

    Strasznie "pogmatwane" pytanie.. O ile dobrze rozumiem, chodzi Ci o przetworzenie
    y=f(x) - (x - ośmiobitowa dana). Jeżeli o to chodzi, to sprawa jest banalna.
    Zaimplementuj ROM wykorzystując IP generator.

    > Ponadto gdzieś kiedyś czytałem że jest jakieś narzędzie, które potrafi wskazać
    najmniejszy w zasoby układ do którego można wgrać ukończony projekt.

    iMPACT.

    > Zestaw ewaluacyjny to zawsze bardziej wypasiona (droga) platforma do testów.

    Nie zawsze, ale osobiście nie jestem zwolennikiem zestawów ewaluacyjnych. Dobre w
    celach edukacyjnych dla studentów, natomiast inżynierom polecam robić od razu po
    swojemu.

    > Ktoś wie jak to się nazywa?

    Co?

  • 23. Data: 2015-10-29 15:44:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Andrzej wrote:

    > A to już mnożenie na
    > każde ogniwo filtru, więc ciekawe ile takich ogniw da się zrobić. Stąd
    > moje pytanie o szybkość.

    Jednym z pomysłów jest CIC:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Cascaded_integrator%E2
    %80%93comb_filter

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2015-10-30 10:34:06
    Od: Janko <g...@g...com>

    > Strasznie "pogmatwane" pytanie.. O ile dobrze rozumiem, chodzi Ci o przetworzenie
    y=f(x) - (x - ośmiobitowa dana). Jeżeli o to chodzi, to sprawa jest banalna.
    Zaimplementuj ROM wykorzystując IP generator.

    Napiszę raz jeszcze w czym problem.
    Mam daną odczytaną z ADC (16-to bitowy wektor).

    Robię z niej inta:
    integerResult <= to_integer(unsigned(inputVector));
    No i teraz chciałbym przepchnąć tą liczbę UART-em do PC (taki mój debug systemu).

    Gdybym to robił dla AVR-a to daną liczbę dzieliłbym w celu wyłuskania,
    tysięcy-setek-dziesiątek-jedności tyle razy ile to konieczne i wysyłał kolejne
    cyferki.
    Nie wiem jak to zrealizować w VHDL-u.

    najmniejszy w zasoby układ do którego można wgrać ukończony projekt.

    > iMPACT.

    Możesz podpowiedzieć jaka to funkcja, komenda??

    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2015-10-30 15:14:54
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl>

    W dniu 30.10.2015 o 10:34, Janko pisze:

> [...]
    tysięcy-setek-dziesiątek-jedności tyle razy ile to konieczne i wysyłał kolejne

    A nie prościej wysłać te 16-bitów jako dwa bajty ?

    najmniejszy w zasoby układ do którego można wgrać ukończony projekt.

    > Możesz podpowiedzieć jaka to funkcja, komenda??

    Cały czas mam wrażenie, że chcesz pisać program w VHDL-u
    VHDL/Verilog to nie jest język programowania tylko opisu sprzętu.
    Nie ma funkcji lub komendy do wysyłania bajtów przez UART. Trzeba sobie
    "wystrugać" kawałek sprzętu, który to zrealizuje.
    Myśl na takiej zasadzie: Mam wiadro TTL-i z całej serii i muszę za ich
    pomocą wysłać szeregowo kilka 16-bitów w takiej formie coby pasowały do
    RS232.
    Czyli pewnie będzie potrzebny będzie jakiś rejestr równoległo-szeregowy
    o długości 16-bitów + 2 bity startu + 2 bity stop. Jakiś licznik tych
    bitów, dzielnik częstotliwości narzucający prędkość wysyłania bitów itd/itp.

    W Verilogu mogę na prędce naskrobać taki moduł.

    Grzegorz

  • 26. Data: 2015-10-31 01:18:34
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 października 2015 10:34:07 UTC+1 użytkownik Janko napisał:

> [...]
    tysięcy-setek-dziesiątek-jedności tyle razy ile to konieczne i wysyłał kolejne

    Zupełnie niepotrzebnie robisz z danych wejściowych inta. Ładuj dane z ADC od razu na
    rejestr posuwny i zabieraj do dalszej transmisji najstarszy, albo najmłopszy bit (jak
    Ci pasuje).

    najmniejszy w zasoby układ do którego można wgrać ukończony projekt.

    > Możesz podpowiedzieć jaka to funkcja, komenda??

    To nie instrukcja/komenda tylko program w obrębie ISE do debagowania, programowania i
    takich tam...