    From: Jaro <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Filmiki 25 fps - czym?
    Date: Sun, 07 Feb 2010 11:50:08 +0100

    W dniu 2010-02-05 23:55, Latet pisze:
    > Witam,
    >
    > Czy którys z sensownych kompaktów kręci filmiki z szybkością 25 fps?
    > Wszystkie jakie miałem w ręku, niestety tylko 30 fps, co po
    > przekodowaniu na format DVD (zgodnie ze standardem PAL 25 fps) powoduje
    > nieprzyjemne "szarpanie" obrazu.

    Ja używam czasami Canona SX200 is, niestety również nagrywa 30 klatek/s,
    ale co do szarpania, na pewno nie jest ono spowodowane konwersją, lecz
    tzw. Interlece'm.
    Normalnie w systemie PAL klatki zapisywane są na przemian, co druga
    linia obrazu, dlatego po złym sposobie zapisu płyty DVD może występować
    taki efekt.
    Podczas nagrywania płytki na format DVD spróbuj ustawić tryb zapisu
    filmu MPEG2 na PROGRESSIVE,
    oraz/lub ustawić w programie do obróbki filmu usuwanie przeplotu -
    Interlace - na DEINTERLACE.
    Nie wiem z jakiego programu korzystasz, być może mógłym coś podpowiedzieć.

    W każdym bądź razie sprawdź moje podpowiedzi, bo na pewno nie jest to
    wina konwersji ilości klatek.
    Pozdrawiam, Artur