  • 1. Data: 2010-02-05 22:55:11
    Temat: Filmiki 25 fps - czym?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Czy którys z sensownych kompaktów kręci filmiki z szybkością 25 fps? Wszystkie
    jakie miałem w ręku, niestety tylko 30 fps, co po przekodowaniu na format DVD
    (zgodnie ze standardem PAL 25 fps) powoduje nieprzyjemne "szarpanie" obrazu.

    A może wiecie jak inaczej ten problem rozwiązać, bo w archiwum mam sporo
    filmików 30 fps.

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2010-02-06 11:44:53
    Temat: Re: Filmiki 25 fps - czym?
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 5 Lut, 23:55, "Latet" <l...@s...pl> wrote:
> [...]
    >
    > A może wiecie jak inaczej ten problem rozwiązać, bo w archiwum mam sporo

    Np. Lumixy jeśli ustawisz nagrywanie w PAL.
    Konwertowanie na DVD ze zmianą FPS nie powinno powodować "szarpania" -
    być może winne kodeki. Ja osobiście przerabiam z .mts na DVD programem
    WinAvi (oficjalnie nie wspiera .mts ale działa) i nie ma problemów.

  • 3. Data: 2010-02-06 19:01:34
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Np. Lumixy jeśli ustawisz nagrywanie w PAL.

    Dzięki za hint.

    > Konwertowanie na DVD ze zmianą FPS nie powinno powodować "szarpania" -

    Jak nie, jak tak?

    > być może winne kodeki. Ja osobiście przerabiam z .mts na DVD programem
    > WinAvi (oficjalnie nie wspiera .mts ale działa) i nie ma problemów.

    Własnie tez używam WinAvi, no i problem jest. Był w wersji 7, jest w wersji 9
    też.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 4. Data: 2010-02-06 19:05:20
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    > Np. Lumixy jeśli ustawisz nagrywanie w PAL.

    Jeszcze pytanko - czy wtedy nagranie ma przeplot? Bo PAL nie musi go mieć, ale
    może i miewa, niestety.

    I drugie - który z Lumixów konkretnie?

    Dzięki,

    latet

  • 5. Data: 2010-02-06 22:08:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Feb 2010, Piotr wrote:

    > Konwertowanie na DVD ze zmianą FPS nie powinno powodować "szarpania"

    Hm... a *czym* konwertujesz? ;)
    (a raczej: jak działa filtr)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-02-06 22:09:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Feb 2010, Latet wrote:

    > A może wiecie jak inaczej ten problem rozwiązać, bo w archiwum mam sporo
    > filmików 30 fps.

    "Prawdziwymi międzyklatkami".

    To, co teraz *usiłują* wepchnąć do telewizorów "100Hz" i "200Hz"
    producenci elektroniki, na pececie zrealizowano programowo dość dawno
    temu. Tyle, że nie w realtime :D

    Rozbicie klatki na elementy, zlokalizowanie "pasujących", przeliczenie
    trajektorii każdego osobno (!) i poskładanie.
    Oczywiście, możliwe są "kiksy" - np. leci piłka za słupem, program
    o tym nie wie bo ma tylko klatki "przed" i "po", więc równie dobrze
    może "wylosować" i namalować ją (w momencie kolizji) przed słupem.
    Ale statystycznie... ;) - efekt bez porównania z próbami "przeliczania"
    klatek globalnie.

    Problemem są ceny takich programów.
    Wiem o jednym tanim, chyba *jedynym* tanim (inne tak od 400 dolarów
    wzwyż, kilkutysięcznych kwot nie wyłączając), chyba już jakiś czas
    nierozwijanym, a przynajmniej producent się nie chwali (z drugiej
    strony: "skoro działa nie ruszać" wcale nie musi być złym rozwiązaniem :>),
    ale dostępnym: Gooder Video Motion Perfect, shareware (można sobie
    wypróbować, polecam):

    - opis:
    http://www.goodervideo.com/products/MP.html
    - przykładowe filmiki:
    http://www.goodervideo.com/videos/MpVideos.html
    - download:
    http://www.goodervideo.com/download/index.html

    SlowMotion to jego odmiana, tyle że przystosowana do policzenia
    "masy" międzyklatek.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-02-07 09:47:50
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

> [...]
    > http://www.goodervideo.com/download/index.html
    >
    > SlowMotion to jego odmiana, tyle że przystosowana do policzenia

    dla mnie to jakas magia, fantastyczne efekty, az nie moge uwierzyc
    ze to wyliczył komputer.

    Roger

  • 8. Data: 2010-02-07 10:50:08
    Od: Jaro <a...@o...pl>

    W dniu 2010-02-05 23:55, Latet pisze:
> [...]
    > Wszystkie jakie miałem w ręku, niestety tylko 30 fps, co po
    > przekodowaniu na format DVD (zgodnie ze standardem PAL 25 fps) powoduje

    Ja używam czasami Canona SX200 is, niestety również nagrywa 30 klatek/s,
    ale co do szarpania, na pewno nie jest ono spowodowane konwersją, lecz
    tzw. Interlece'm.
    Normalnie w systemie PAL klatki zapisywane są na przemian, co druga
    linia obrazu, dlatego po złym sposobie zapisu płyty DVD może występować
    taki efekt.
    Podczas nagrywania płytki na format DVD spróbuj ustawić tryb zapisu
    filmu MPEG2 na PROGRESSIVE,
    oraz/lub ustawić w programie do obróbki filmu usuwanie przeplotu -
    Interlace - na DEINTERLACE.
    Nie wiem z jakiego programu korzystasz, być może mógłym coś podpowiedzieć.

    W każdym bądź razie sprawdź moje podpowiedzi, bo na pewno nie jest to
    wina konwersji ilości klatek.
    Pozdrawiam, Artur

  • 9. Data: 2010-02-07 11:33:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Latet pisze:
> [...]
    > Wszystkie jakie miałem w ręku, niestety tylko 30 fps, co po
    > przekodowaniu na format DVD (zgodnie ze standardem PAL 25 fps) powoduje

    A musisz z tego zrobić dvd? Toż to największa pomyłka w dziejach
    telewizji...
    Xvida urządzenie nie łyknie? Chyba już wszystko to lubi, a tam wolność
    pełna.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 10. Data: 2010-02-07 16:47:44
    Od: "Krzychu" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jaro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja używam czasami Canona SX200 is, niestety również nagrywa 30 klatek/s,
    > ale co do szarpania, na pewno nie jest ono spowodowane konwersją, lecz
    > tzw. Interlece'm.

    Witam.

    A tak przy okazji mam pytanie o jakość filmów HD w kompaktach. Jakby
    użytkownicy mogli by się podzielić uwagami, było by miło. Zwłaszcza jak by
    ktoś miał z kilkoma do czynienia i mógł porównać to było by super. Wiem ża
    na "tubce" można zobaczyć filmiki nakręcane róznymi modelami ale materiał
    jest dodatkowo kompresowany przy wgrywaniu więc trudno stwierdzić jaki był
    orginalny materiał. Ewentualnie pytanie jak to się ma np. do fimów z canona
    500D?

    Pozdrawiam,
    Krzychu