  • Data: 2018-11-07 21:37:42
    Temat: Re: Filozoficznie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 7 listopada 2018 17:52:45 UTC+1 użytkownik WM napisał:

    > Akurat nie zgadzam się z Dawkinsem i jego teorią samolubnego genu.
    > Do przetrwania gatunek potrzebuje różnorodności genetycznej.
    > To jest możliwe tylko wtedy, gdy geny z rzadkimi cechami będą zachowane
    > w puli.
    > Pięknie to wyjaśnił Stanisław Lem, na przykładzie królików w Australii,
    > które chciano wytępić wirusem.
    > 90% królików zginęło, bo nie były odporne na wirusa, ale reszta przeżyła
    > i odbudowała populację.
    > Gdyby nie tych 10% odpornych, to cała populacja by wyginęła.
    > Różnorodność genetyczna jest więc też w interesie tych rzekomo
> [...]

    Mój egzemplarz tej książki leży dziewięć tysięcy kilometrów ode mnie więc na szybko
    nie sprawdzę, a z pamięci nie odtworzę, bo czytałem ostatni raz dawno temu. Jesteś
    pewien że u Dawkinsa różnorodność wewnątrzgatunkowa nie mieści się w pojęciu
    'samolubności', jak on to określił? Bo skoro to jest jasne na chłopski rozum, to skąd
    u Ciebie myśl że Dawkins jest antyróżnodnościowcem?

    urodzonych w nowym pokoleniu. Całe szczęście, nie zrozumiałeś artykułu.

    > A ty zrozumiałeś?
    > Samica wybierając "zapładniacza" ma wpływ na to jakie geny trafią do
    > gniazda, a więc na genotyp potomstwa.

    Zastanów się nad kryteriami tego wyboru...

    > Nie mieszaj do tego Łysenki, bo on nie uznawał istnienia genów, wręcz
    > zwalczał genetykę w całości.

    On nie zwalczał genetyki, tylko Darwinizm. Zasadnicza różnica.

    > Otóż to:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziel_i_rz%C4%85d%C5%B
    A#W_okresie_zabor%C3%B3w

    W sensie że jak ktoś jest chujem no to jest, a jak my jesteśmy- to nie jesteśmy,
    tylko inne chuje nas tak nauczyły...