  • Data: 2014-07-26 19:26:03
    Temat: Re: Fotka krajobrazowa - co byście zmienili w niej?
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-07-25 20:23, Marek wrote:
    > W morzu praktycznie nigdy nic się nie odbija bo zawsze są fale. Kiedyś

    Tyle można wycisnąć z zachodu słońca i brzydkiej łódki:
    https://www.flickr.com/photos/67444931@N00/229886587

    > A wracając do rzeczy, konkretnie nudnego nieba. Mam w tym miejscu
    > dylematy. Gdy robisz portret - nudne tło za nim jest wskazane aby nie
    > odciągało uwagi. Tymczasem jak postąpić w przypadku krajobrazów? Czy w

    W przypadku krajobrazów niebo jest elementem dopełniającym kompozycję.
    Czasem trafia się na ciekawy chmury, które przyćmiewają ziemię.
    Czasem chodzi o kontrast kolorystyczny.

    Na Twoim zdjęciu niebo po prostu jest... Niewiele wnosi (poza wąskim
    paskiem ze słońcem). Nie stanowi ani kontrastu dla dołu, ani nie ma
    żadnych linii prowadzących wzrok. Ot takie duże niebieskie pole, które
    "zmniejsza" bardziej interesujące fragmenty.

    > Istnieją - siatka w wizjerze aparatu :-D Ktoś to wymyślił po to aby z
    > aptekarską dokładnością ludzie kadrowali z w/w proporcjami, co mnie
    > zawsze irytowało. Zaimplementowano w algorytmy aparatu "jedyny słuszny
    > sposób myślenia" - u mnie to powodowało wręcz awersję do takiego
    > podziału :-)

    Siatka w wizjerach powstała setki lat po tym, jak ludzie wpadli
    na umieszczanie głównego elementu na obrazie między środkiem i brzegiem.

    W Twoim aparacie jest 1/3, ale w wielu jest inaczej.
    Tu masz kilka popularnych przykładów:
    http://www.katzeyeoptics.com/page--Custom-Grid-Crop-
    Lines--gridlines.html

    Schematy matówek różnych aparatów można sobie łatwo wygooglać.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski