  • Data: 2009-03-20 14:03:15
    Temat: Re: Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tony pisze:

    > Ale prościej byłoby wykorzystać taki adapter na kartę SIM, który wkłada się
    > w gniazdo telefonu stacjonarnego. Podobne adaptery są już dla VOIP. Adapter
    > jest wpięty na stałe do prądu, zasilając także telefon. Setki tysięcy
    > emerytów się nawet nie zorientują, że wnuki zainstalowały im coś takiego, o
    > ile wnuki nie zapomną doładować telefonu przynajmniej jeden raz w roku.

    Jak patrzę na moją babcię (ze strony żony), to widzę bardzo duży opór
    w zmianie telefonu z powodu zmiany numeru. Nie wszędzie jednak da się
    numer przenieść. Poza tym dla wielu emerytów lepiej jest wydawać po 30zł
    do końca życia, niż 60zł na raz (przeniesienie numeru), a potem - dajmy
    na to - po 10zł miesięcznie do końca życia. Przynajmniej ja stoję przed
    takim przypadkiem - za Chiny Ludowe nie umiem przekonać babeczki, że
    stać ją jednak na wydanie jednorazowo tych 60zł. Po prostu się nie da i
    koniec.

    A z tą zmianą numeru... Nawet jak spotkasz emeryta, do którego dzwoni
    ktoś raz na rok, to on numeru nie zmieni, bo ma wieeelu znajomych,
    którzy ten numer znają. Nie zadzwoni do nich i nie poinformuje o
    zmianie, bo on do nich telefonu nie zna. Ale oni, jakby po latach
    chcieli zadzwonić, to muszą mieć jego numer.

    Swego czasu pracowałem jako sprzedawca ofert alternatywnych do TP i
    niestety spotkałem się z nieracjonalnym z ekonomicznego punktu widzenia
    oporem przed zmianą na lepsze.

    > Takie coś bezproblemu działałoby nawet z aparatami na tarczę, a wnuki
    > mogłyby kontrolować saldo przez internet. Mile widziane by było jakieś
    > ostrzeżenie, mail czy SMS, np. gdy saldo babci spada poniżej ustalonej
    > kwoty, chociażby 20 zł.

    Mam poważne wątpliwości, czy to-to będzie działać z tarczowym
    telefonem. Niby w jaki sposób? Teraz wszystko działa tonowo. Nawet jak
    weźmiesz w miarę normalną linię ze sferii, czy z sieci kablowej, to musi
    być wybieranie tonowe, podejrzewam że podobne wymagania są w bramce voip.

    > Nie wiem, czemu jeszcze czegoś takiego nie ma w każdym salonie każdego
    > operatora komórkowego :) Kurczę, gdybym był związany z tą branżą, to bym
    > anulował tego posta i wcielał pomysł w czyn :)

    Jest telefon wyglądający jak stacjonarny, do którego podłącza się
    kartę SIM komórkową. Pewnie idealny dla takich emerytów. Też nie wiem,
    czemu nie jest popularny.

    --
    Liwiusz