  • 1. Data: 2009-03-19 21:52:33
    Temat: Fresh a odwołanie promocji, czyli migracja grupy
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Jak oceniacie potencjalną możliwość anulowania promocji 100 minut do
    Fresh/na stacjonarne po 5 groszy minuta? Jak oceniacie możliwość pojawienia
    się oferty o wiele lepszej w ciągu najbliższego czasu (kilka tygodni)?

    Bo gdy przypuścimy, że ta promocja miałaby zostać, to biorąc pod uwagę te
    29 gr do wszystkich, to są to już takie ceny, że ja nie muszę mieć taniej,
    chyba, że bez kombinowania byłoby o dużo taniej za jakiś krótki czas u
    konkurencji, jednak na to nie ma gwarancji ani nawet dużej szansy (chodzi o
    ofertę np. o połowę tańszą).

    Więc przy założeniu, że:
    1) nie anulują tej promocji w ciągu kilku miesięcy
    2) nie pojawi się w ciągu kilku tygodni konkurencyjna oferta-zabójca tej
    oferty

    to opłaca się przejść do Play, jeśli ma się kilkunastu bliskich
    znajomych/rodzinę z prepaidami, o ile przejdą wszyscy z tej drupy dużo do
    siebie dzwoniącej. Do tego dochodzą jeszcze te dodatki typu darmowe smsy,
    długi czas na połączenia wychodzące, gromadzenie minut za rozmowy
    przychodzące, bez których i tak by się opłacało przejść.

    Przejście oczywiście byłoby z zachowaniem numerów.

    Dodatkowym argumentem jest to, że przy tej okazji zlikwiduje się kilka
    telefonów stacjonarnych TP i nasze dziadki i ciotki przekona się do
    komórek. Nawet zakładając, że te dziadki nie będą kupowały tych pakietów po
    5 gr minuta, to za 50 zł zaoszczędzonego abonamentu będą mieli do wygadania
    172 minuty miesięcznie, a przecież ci z wykupionymi pakietami będą do nich
    oddzwaniali. Przy założeniu, że telefony zakupimy w cenie około 100 zł
    sztuka (jakieś używane z dużą czcionką), to operacja zwróci się już po
    trzecim miesiącu niepłacenia abo TP 50 zł.

    Docelowo migracja może objąć około 30 prepaidów, w tym kilka będzie nowo
    aktywowanych i kilka przejść w ramach abonamentu do Play, aby prepaidowcy
    wewnątrz grupy dzwonili tanio. Średnie wydatki prepaidów w tej grupie
    trudno jest mi ocenić, ale będzie to około 30 zł miesięcznie na sztukę (z
    wyjątkami dobijającymi do 100 zł) i po tej migracji zakładam, że spadną one
    conajmniej o połowę.

    Cechą tego przejścia będzie to, że ludzie z innych sieci będą mieli do nas
    drożej (o ile się zorientują, że to numer Play tych, którzy przeniosą
    numer). Ale ponieważ jest to zwarta grupa rodzinno-przyjacielska, to inni
    mogą się streszczać ze swoimi sprawami, co nam nie wyjdzie na złe. Przy
    okazji będzie odrobina satysfakcji, gdy zadzwoni Panorama Firm czy ktoś z
    jakąś inną bzdurną ofertą, że nabija nam minuty do wygadania.

    Po krótkim przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosków ze wstępu posta -
    takie ceny już mi wystarczą (5 gr wewnątrz sieci, 29 gr poza), od razu będą
    duże oszczędności, przez co nie opłaca się czekać dłużej, niż kilka tygodni
    na reakcję konkurencji - opłacałoby się czekać na to mając przynajmniej
    gwarancję, iż będzie jakaś bardzo konkurencyjna oferta wobec tej.

    Więc jak oceniacie przedstawione tutaj możliwości, cały plan oraz czy ktoś
    nosi się z podobnymi zamiarami lub może ma wręcz przeciwne, a jeśli tak, to
    dlaczego?

    Wasze zdrowie!
    Tony

  • 2. Data: 2009-03-19 22:24:05
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Tony pisze:
    > Jak oceniacie potencjalną możliwość anulowania promocji 100 minut do
    > Fresh/na stacjonarne po 5 groszy minuta? Jak oceniacie możliwość pojawienia
    > się oferty o wiele lepszej w ciągu najbliższego czasu (kilka tygodni)?
    ogólnie ciekawe pytanie. Moim zdaniem nie zakończą promocji. Chyba :)

    > Więc przy założeniu, że:
    > 1) nie anulują tej promocji w ciągu kilku miesięcy
    > 2) nie pojawi się w ciągu kilku tygodni konkurencyjna oferta-zabójca tej
    > oferty
    Teroretycznie ktoś pisał ze w simplusie mozesz zejść do 5 groszy, no i
    jak to ma być zamknieta grupa to w popie mozes zdzwonić do popaków za 10
    groszy

> [...]
    > okazji będzie odrobina satysfakcji, gdy zadzwoni Panorama Firm czy ktoś z
    > jakąś inną bzdurną ofertą, że nabija nam minuty do wygadania.

    na swoim przykładzie mogę powiedzieć, ze skasowanie stacjonarnego
    telefonu, kończy długie rozmowy. Nawet w przypadku kiedy "przepadają
    komórkom" darmowe minuty, to na komórki i tak jest "psychologicznie
    drożej" niż ze stacjonarnego na stacjonarny plus dwa puste abonamenty.

    Tak wiec grupa będzie miała taniej, ale reszta (moim zdaniem) ograniczy
    rozmowy do Was. (chociaz to zależy od celu rozmowy i świadomości
    dzwoniących)

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-03-20 09:25:22
    Od: "Skylla" <s...@n...op.pl>

    Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można przenieść
    się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze sporo na
    kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

  • 4. Data: 2009-03-20 09:39:41
    Od: "tl" <t...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Skylla" <s...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Jesli pojawi się znacząco lepsza oferta, to przecież będzie można
    > przenieść się do niej. Na razie nic na to nie wskazuje. My mamy jeszcze
    > sporo na kontach po podwójnym TT, więc czekamy,.

    No właśnie a tak prosto byłoby to rozwiązać poprzez kupno smsem z TT
    doładowania
    telefonu playa :>>>. Nawet z 50% procentowym podbiciem ceny :>>>

    tl

  • 5. Data: 2009-03-20 09:44:13
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > 29 gr do wszystkich, to są to już takie ceny, że ja nie muszę mieć taniej,

    Uscislajac:

    Do tej pory (Play na Karte) dostawales premie po doladowaniu.
    Przykladowo, doladowujac 50 zl dostawales 20 zl ekstra (z miesiecznym
    terminem wygasniecia). Jesli duzo rozmawiales, raczej nie miales
    problemu ze zuzyciem tych 20 zl w ciagu 30 dni.
    Byla to stawka za polaczenia 49 gr/min.
    Premia 20 zl oznacza, ze wplacajac 50 zl otrzymywales 70/0,49 minut =
    142 min. Czyli 1 min = 35 gr. Biorac pod uwage doladowania ponizej
    wart. nominalnej (kody 50 zl do kupienia za 46-47 zl) schodzimy na 32
    gr/min.
    Czyli... Obecne we Freshu 29 gr to obnizka w stosunku do stanu
    dotychczasowego o...9%.
    Przypomne: obecnie nie ma premii.

    Wiec jest taniej, ale nie przesadzajmy z tym zachwycaniem sie :)

  • 6. Data: 2009-03-20 12:12:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "adp" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Wiec jest taniej, ale nie przesadzajmy z tym zachwycaniem sie :)

    Jeszcze zalezy, jesli ktos z Playa korzystal - jak z dodatkowego numeru -
    nieregularnie i malo, to jemu sie duzo poprawilo - w zwiazku z wydluzeniem
    doladowania

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-20 12:14:24
    Od: Tomek <a...@m...pl>

    adp pisze:
> [...]

    dla mnie bardzo ważne jest to że nie muszę pamietać do kiedy mam ważne
    konto, tego chyba nikt nie przebije
    az

  • 8. Data: 2009-03-20 12:43:28
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieregularnie i malo, to jemu sie duzo poprawilo - w zwiazku z wydluzeniem

    Zgadza sie, ale w takim wypadku to procentowo duzo, a zlotowkowo malo.
    No bo ile mozna zejsc w dol z kosztu 15 zl/mc? Licze: doladowujesz co
    3 mce kodem za 45 zl (wartosc 50).

  • 9. Data: 2009-03-20 12:49:05
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > dla mnie bardzo ważne jest to że nie muszę pamietać do kiedy mam ważne
    > konto, tego chyba nikt nie przebije
    > az

    U mnie podobnie. O 3 stresy w roku mniej :)
    I drugie: wreszcie odniore swoje 170 zl z karty (zaoszczedzone).
    Doladuje 5 zl na rok, a reszte bede ciagnal z kapitalu zlotowek.
    Normalnie bym go - w sensowny sposob - nie wykorzystal.

  • 10. Data: 2009-03-20 13:10:03
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Dnia Fri, 20 Mar 2009 02:44:13 -0700 (PDT), adp napisał(a):

> [...]
    > gr/min.
    > Czyli... Obecne we Freshu 29 gr to obnizka w stosunku do stanu

    Zgoda, ale wyłącznie przy Twoim profilu korzystania z telefonu, czyli jak
    sam piszesz - jeśli dużo rozmawiasz. Czyli wyłącznie spełniając wszystkie
    warunki powyższe miało się 32 gr. A teraz jest 29 gr bezwarunkowo, do tego
    ten rok aktywności, rozmowy po 5 groszy bez dużego kombinowania i nabijanie
    minut przez rozmowy przychodzące spoza sieci.

    Widzę tu duże oszczędności całej grupy, to IMO przełom.

    Pozdrawiam
    Tony