  • 51. Data: 2019-11-05 12:08:18
    Temat: Re: Full HD
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 10:01:37 UTC+1 użytkownik marek napisał:

    > Ww. na bazie:
    >
    > CPU 2xPIV, 512MB (max 2GB) RAM, 80 GB HDD, 64 MB ATI.

    Ale może naprawdę model - bo przecież jeszcze podtyp i MHz procesorów, typ RAM,
    matryca - oraz wady danego modelu.

    > Wygląda na to, że ten drugi musi być "zapasowy".

    A, no tak, a przecież najlepiej będzie się trzymał w sockecie.

    > "Wszyscy byli przekonani, że się nie da, aż przyszedł taki jeden
    > co nie wiedział, że się nie da i to zrobił".

    Za dzieło tego wizjonera pokroju Sikorsky'iego dam 100zł, ale kartą płatne.
    Chyba że te 2GB RAM załatwisz, to 150 (ale może mam swoje - dlatego pytam, jakie są
    potrzebne).

  • 52. Data: 2019-11-05 12:10:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Aha, modować Linuxem nie musisz, sam zrobię, zakładam, że czytnik CD (może nawet DVD
    ma) i/lub możliwość boota z pendrive usb.
    Chyba że z Linuxem taniej, a naklejkę xp home dasz na jakiś inny laptop ;>

  • 53. Data: 2019-11-05 13:11:40
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 03:08:18 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Ale może naprawdę model - bo przecież jeszcze podtyp i MHz procesorów, typ RAM,
    matryca - oraz wady danego modelu.

    Za bardzo kodujesz. Co naprawdę?

    > A, no tak, a przecież najlepiej będzie się trzymał w sockecie.

    Niewykluczone.

    > Za dzieło tego wizjonera pokroju Sikorsky'iego dam 100zł,
    Oferują więcej.

    > ale kartą płatne.
    Nie mam terminala.

    > Chyba że te 2GB RAM załatwisz, to 150 (ale może mam swoje - dlatego pytam, jakie są
    potrzebne).
    Załatwię. Nie są potrzebne.

  • 54. Data: 2019-11-05 13:12:20
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 03:10:02 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Aha, modować Linuxem nie musisz,
    To jest komplet. Wybierasz tylko Slackware/Debian i Normal/Live.
    Live oczywiście jest na HDD, ale jak ktoś chce to Live może być tradycyjnie
    na CD/DVD, ale wtedy dopłacasz za nośnik DVD 120 pln.

    >sam zrobię, zakładam, że czytnik CD (może nawet DVD ma)
    Nowy DVD-RW slim, za którego na pewnym słynnym portalu ktoś woła ok 160
    pln.

    > i/lub możliwość boota z pendrive usb.
    Nie bootuje z USB, przynajmniej oficjalnie. Ale "obchodzi się to" napędem
    optycznym.

    > Chyba że z Linuxem taniej,
    Pod warunkiem, że Live jest na HDD a nie na CD/DVD.

    > a naklejkę xp home dasz na jakiś inny laptop ;>
    To tak nie działa. Na HDD jest oryginalna "ukryta partycja" z instalką XP H
    PL. Jak z fabryki. A "naklejka" jest firmowa. Na laptopie jest obecnie Win
    XP H PL zainstalowany z tej ukrytej partycji właśnie. "Naklejka" jest
    jeszcze dziewicza - znaczy się nikt jej nie "wykorzystał".

  • 55. Data: 2019-11-05 14:04:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 13:10:30 UTC+1 użytkownik marek napisał:

    matryca - oraz wady danego modelu.

    > Za bardzo kodujesz. Co naprawdę?

    To, o co pytam - jakie ma procesory (bo P4 było kilka rodzajów), jakiego typu RAM
    (rambus, SDR, DDR, DDRn?) i jaką ma matrycę.
    A przede wszystkim nazwa modelu - żeby móc poszukać, czy nie ma ukrytych wad.
    Np. kupiliśmy dla żony bardzo fajny HP, działałby do dziś na Linuxie + XP (word w
    razie absolutnej potrzeby), tym bardziej, że udało się uruchomić w nim 2GB RAM
    (pierwsze DDRy, dwie sztuki po 1GB - teraz jeżdżą w tramwajach) - ale miał taką
    ukrytą wadę, że przycisk włączania był umieszczony nad płytą główną w tym miejscu, co
    taki płaski kondensator - i jak się nie włączała z delikatnością, to po jakimś czasie
    ten kondensator się odlutowywał czy nadłamywał.
    I niestety komputer przestał wstawać - bo przy starcie potrzebował dużo mocy.
    Ciekawostka, że właśnie przy starcie (wtedy też na chwilę kręcił wiatrakiem).
    Dało się to omijać włączając z wciśniętą magiczną kombinacją klawiszy - zapewne
    wyginało to płytę główną w taki sposób, że urwana końcówka kondensatora dotykała pola
    - i potem komp działał, ale nie wolno było nic naprężać - np. regulować pochylenia
    monitora.
    Mam go jeszcze na pawlaczu jako ostateczną rezerwę komputera z LPT do programowania
    AVRów, na którym dodatkowo da się coś skompilować - bo mam jeszcze dwa omnibooki 500,
    ale one LPT mają tylko w stacji dokującej - i tylko po 256MB RAM.
    A ten wynalazek dwuprocecesorowy ma LPT?

    > Oferują więcej.

    To czemu jeszcze na półce stoi?

    Aha, i po co dawać na HDD live Linuxa? Hm, może oszczędność miejsca, w końcu HDD
    80GB. W sumie taki mam w desktopie, a 1TB leży w plecaku - po tym, jak padł po 2
    dniach, już go po powrocie z serwisu nie włączyłem.

  • 56. Data: 2019-11-05 16:32:38
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 05:04:34 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > To, o co pytam - jakie ma procesory (bo P4 było kilka rodzajów),
    Gdzieś mi się zapodział się raport z AIDA.
    3,00 GHz, ...

    > jakiego
    > typu RAM (rambus, SDR, DDR, DDRn?) i jaką ma matrycę.
    DDR. TN od 1024 w górę,

    > A przede wszystkim
    > nazwa modelu
    Tego nie podajemy. Marka zaklejona taśmą jak w TV POLSAT marki pojazdów ;).
    Klient testuje, testuje, testuje. Płaci. Zrywa sobie "banderolkę".
    I to jaka to jest marka okazuje się nieistotne.

    > - żeby móc poszukać, czy nie ma ukrytych wad.
    Nie ma.
    Dajemy 1 miesiąc gwarancji na sprzęt, a 6 mies na system.
    Bateria nowa.

> [...]
    > płytą główną w tym miejscu, co taki płaski kondensator - i jak się nie
    > włączała z delikatnością, to po jakimś czasie ten kondensator się
    Trzeba było przylutować kondensator z użyciem kawałka "miękkiego przewodu".

> [...]
    > skompilować - bo mam jeszcze dwa omnibooki 500, ale one LPT mają tylko w
    > stacji dokującej - i tylko po 256MB RAM.

    Ma.
    A RS na PCMCIA za dodatkową opłatą (UART 16C550, SILICOM)

    > To czemu jeszcze na półce stoi?

    Bo pokrywa matrycy u lakiernika.

    > Aha, i po co dawać na HDD live Linuxa?
    > Hm, może oszczędność miejsca, w
    > końcu HDD 80GB.
    Bo szybciej ładuje się do RAM niż z DVD.
    Bo jest taniej dla klienta.

    .

  • 57. Data: 2019-11-05 17:09:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 16:31:42 UTC+1 użytkownik marek napisał:

    > Gdzieś mi się zapodział się raport z AIDA.
    > 3,00 GHz, ...

    I na pewno dwa procesory? A nie jest z hyper-threading (bo nawet nie z multi-core, to
    dopiero pentium D miało)?
    Jakieś AIDA nic mi nie mówi, dawaj cat /proc/cpuinfo

    > DDR. TN od 1024 w górę,

    O, to DDRy 1GB bym miał, ale muszę z tramwaju ukraść, tzn. na tramwaj pójdą 256MB ;P

    > Tego nie podajemy. Marka zaklejona taśmą jak w TV POLSAT marki pojazdów ;).
    > Klient testuje, testuje, testuje. Płaci. Zrywa sobie "banderolkę".
    > I to jaka to jest marka okazuje się nieistotne.

    To ja bym potestował jak klapa wróci z lakierni.
    Tylko gdzie Was szukać?

    > Nie ma.
    > Dajemy 1 miesiąc gwarancji na sprzęt, a 6 mies na system.
    > Bateria nowa.

    6 miesięcy gwarancji na win xp podłączane do internetu? No optymizm...
    A na tego mojego z wadą też mieliśmy miesiąc gwarancji, podziałał dużo dłużej, ale w
    końcu mu się ten kondesator urwał.
    A ile może kosztować taka naprawa u Was?

    > Bo szybciej ładuje się do RAM niż z DVD.
    > Bo jest taniej dla klienta.

    Ale ja pytam nie o to, po co dawać live na hdd w porównaniu z live na dvd, tylko o
    to, po co dawać live na hdd w porównaniu z "normalną" instalką na hdd?
    I to jeszcze przy 256MB RAM?

  • 58. Data: 2019-11-05 17:27:15
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 08:09:16 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > I na pewno dwa procesory? A nie jest z hyper-threading (bo nawet nie z
    > multi-core, to dopiero pentium D miało)?
    z HT.

    > Jakieś AIDA nic mi nie mówi,
    Teraz żartujesz?

    > dawaj cat /proc/cpuinfo

    nie chce mi się

    > O, to DDRy 1GB bym miał,
    wejdą dwie

    >ale muszę z tramwaju ukraść, tzn. na tramwaj
    > pójdą 256MB ;P

    > To ja bym potestował jak klapa wróci z lakierni. Tylko gdzie Was szukać?

    My to przesada, bo jest nas dwóch. A gdzie masz najbliżej?

    > 6 miesięcy gwarancji na win xp podłączane do internetu?
    Przerobiony na "bankomat". A za "reklamy" z "ukrainkami" jakie pojawiły się
    np Tomaszowi L., na drugi dzień, nie odpowiadamy.

    > No optymizm... A
    > na tego mojego z wadą też mieliśmy miesiąc gwarancji, podziałał dużo
    > dłużej, ale w końcu mu się ten kondesator urwał. A ile może kosztować
    > taka naprawa u Was?

    Podaj model.

    > Ale ja pytam nie o to, po co dawać live na hdd w porównaniu z live na
    > dvd, tylko o to, po co dawać live na hdd w porównaniu z "normalną"
    > instalką na hdd?
    Pomyśl.

    > I to jeszcze przy 256MB RAM?
    256 to jest ale w tym Twoim "tramwaju".

  • 59. Data: 2019-11-05 17:48:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 5 listopada 2019 17:26:00 UTC+1 użytkownik marek napisał:

    > z HT.

    Dwa procesory, oba z HT?
    Czy jeden, ale z HT - udający dwa?

    > Teraz żartujesz?

    Nie używam więc nic mi nie mówi.
    Chyba że pod Linuxa też jest.

    > wejdą dwie

    A te obecne 512MB to w jednej czy w dwóch 256? Bo muszę mieć co podmienić na
    tramwaje, a SODIMMów DDR innych nie mam niezepsutych.
    Ciekawe, czy wyszły kiedykolwiek SODIMM DDR 2GB - a jeśli, czy jakiś komputer je
    obsługuje? ;>

    > My to przesada, bo jest nas dwóch. A gdzie masz najbliżej?

    To z dojazdem? W sumie wspomnianego niżej HP NC6000 też na giełdzie kupiliśmy - ale
    jak się okazało, że padnięty zasilacz, to następnego dnia gościu przywiózł mi go do
    pracy.
    Z obecnie maltretowanym HP jakiś tam nx, też z giełdy, był potem dowóz pod dom chyba
    RAMu - nie pamiętam, czy też coś nie działało, czy chcieliśmy rozszerzyć do 8GB, ale
    nie mieli na miejscu kostek.

    Wracając do dojazdu - DC, mokotów koło galmoku dom (raczej weekend) albo ursynów przy
    onkologii (w tygodniu).

    > Podaj model.

    Ufff, nawet udało się znaleźć w necie bez wyciągania komputera z pawlacza - HP
    NC6000. Problem powszechnie opisany w necie.

    > Pomyśl.

    No właśnie nie mam pomysłu - żeby nie popsuł? To może w instalce nie dawać mu roota?
    Albo jeszcze lepsze - zróbcie takiego live windows, to byłoby przydatne.

    > 256 to jest ale w tym Twoim "tramwaju".

    OK, niech będzie 512 - to też przymało, ale jak kto chce.
    A na tramwajach mam od 128MB SDRAM, przez 256MB - te dwa na najstarszych
    niezezłomowanych koomputerach - potem 512MB lub 1GB DDR - to na nieco młodszych - a
    najnowszych z 2GB już chyba DDR3 jeszcze na jazdy nie puściłem.

  • 60. Data: 2019-11-05 18:19:30
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2019 08:48:30 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Dwa procesory, oba z HT? Czy jeden, ale z HT - udający dwa?

    WinXP widział 2......... odpalilem Slackware też widzi 2.
    wygląda na to, że 4 ;)

    > Nie używam więc nic mi nie mówi. Chyba że pod Linuxa też jest.

    Też jest, ale szału nie ma.

    > A te obecne 512MB to w jednej czy w dwóch 256?
    2x256

    > Bo muszę mieć co
    > podmienić na tramwaje, a SODIMMów DDR innych nie mam niezepsutych.
    > Ciekawe, czy wyszły kiedykolwiek SODIMM DDR 2GB - a jeśli, czy jakiś
    > komputer je obsługuje? ;>

    Co Ty masz z tymi tramwajami?

    A w czym problem?

    > To z dojazdem?
    Może być ;).

> [...]
    > mieli na miejscu kostek.
    >
    > Wracając do dojazdu - DC, mokotów koło galmoku dom (raczej weekend) albo

    To trochę kawałek (Krk).

    > Ufff, nawet udało się znaleźć w necie bez wyciągania komputera z
    > pawlacza - HP NC6000. Problem powszechnie opisany w necie.

    Luknę jak znajdę chwilę. Nie obiecuję, że w tym tygodniu.

    > No właśnie nie mam pomysłu - żeby nie popsuł?
    Ciepło.

    > To może w instalce nie
    > dawać mu roota?
    A Live ma........ roota.

    > Albo jeszcze lepsze - zróbcie takiego live windows, to
    > byłoby przydatne.

    Do czego było by? No i który Win?
    Live na DVD czy na HDD?

    > OK, niech będzie 512 - to też przymało, ale jak kto chce.
    Mi wystarcza w zupełności.

    > A na
    > tramwajach mam od 128MB SDRAM,
    > przez 256MB - te dwa na najstarszych
    > niezezłomowanych koomputerach
    Mam takiego co i na 256 chodzi Live z CD/DVD i z HDD.
    Mam takiego co i na 128 chodzi Live z CD/DVD i z HDD.

    > - potem 512MB
    W zupełności wystarcza do odpalenia chroma z lutego br.
    Oczywiście bez szaleństw z zakładkami.

    > lub 1GB DDR - to na nieco
    > młodszych
    Spoko.

    > - a najnowszych z 2GB już chyba DDR3 jeszcze na jazdy nie
    > puściłem.
    2GB DDR3..... chodzi jak żyleta.