  • 1. Data: 2019-10-27 16:17:21
    Temat: arduino i lcd
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Czy istnieje i gdzie kupić wyświetlacz który można obsłużyć podobnie do
    16x2 lub 20x4 z modułem i2c, ale mający 4 linie i 24-30 znakw w linii?
    Google znalazło mi jednego (chyba) producenta, ale bez sklepu, a na Ali
    czy eBay takie cuda chyba nie występują bo szukajki nie znalazły nic.

    Wiem, że są wyświetlacze graficzne, ale to tylko w ostateczności.

    Pomożecie? Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2019-10-27 16:39:13
    Temat: Re: arduino i lcd
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2019 16:17, Mchal M. Lechanski wrote:
    > Wiem, że są wyświetlacze graficzne, ale to tylko w ostateczności.

    Nawet jeśli znajdziesz niegraficzny to ma to sens wyłącznie do projektów
    hobbystycznych. Skoro nie jest masowo produkowany to może jutro go już
    nie być.

    Graficzne spadły do poziomu cen przy których tekstowe nie mają dużo sensu.

    https://allegro.pl/oferta/wyswietlacz-oled-0-91-cala
    -128x32-i2c-3-5v-ssd1306-8559826374

    Uzyj graficznego, a jesli za mało zasobów w cpu to użyj drugiego cpu do
    emulacji tekstowego.

    PS. Nic nie napisałeś o rozmiarach. To jednak projekt hobbystyczny?

  • 3. Data: 2019-10-27 18:07:09
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 27/10/2019 15:39, heby wrote:

    > To jednak projekt hobbystyczny?

    w 100%.

    Dziękuję za odpowiedź.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2019-10-27 18:23:17
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 27/10/2019 18:07, Mchal M. Lechanski wrote:
    > w 100%.

    To Ci się nie pali. Wobec tego:

    https://www.aliexpress.com/item/32714836411.html

    Przy czym ostrzegam że nalezy zwrócić uwagę na wymiar. To nie jest duże.
    To nawet nie jest małe. To jest miniaturowe.

    Chińczycy mają też w ofercie eink. Nie jest tak tanio, ale jest taniej
    niż mogło by się wydawać.

    https://www.aliexpress.com/item/32870097847.html

  • 5. Data: 2019-10-27 20:46:57
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/27/19 11:17 AM, Mchal M. Lechanski wrote:
> [...]
    > czy eBay takie cuda chyba nie występują bo szukajki nie znalazły nic.
    >
    > Wiem, że są wyświetlacze graficzne, ale to tylko w ostateczności.

    https://www.aliexpress.com/item/32966460664.html
    To jest port równoległy sterowany po i2c. Możesz podłączyć do dowolnego
    wyświetlacza i sterujesz nim ustawiając linie na wyjściu. Zadziała z
    każdym wyświetlaczem kompatybilnym z HD48780. Jedyna różnica pomiędzy
    komunikacja po i2c a podłączeniem bezpośrednio do pinów jest taka, że
    zamiast wystawiać sygnały na porty w procesorze, kompletujesz całe 8
    bitów do wysłania i pchasz po i2c.
    To ile wyświetlacz ma linii i po ile znaków to kwestia konfiguracji i
    wysterowania w programie.

    Jacek.

  • 6. Data: 2019-10-27 21:05:59
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-10-27 o 20:46, Jacek Radzikowski pisze:

> [...]
    > bitów do wysłania i pchasz po i2c.
    > To ile wyświetlacz ma linii i po ile znaków to kwestia konfiguracji i
    Wg mnie to rozwiązanie jest bez sensu bo trzeba do programu "wsadzić"
    całą obsługę i2c, prościej jest na 595, trzy linie, po spi sterowanie,
    program
    prosty parę linijek i można sterować nie tylko lcd.

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2019-10-27 21:14:08
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/27/19 4:05 PM, Janusz wrote:

> [...]
    > program
    > prosty parę linijek i można sterować nie tylko lcd.

    Można. Zasada jest ta sama. Tyle ze tutaj masz już gotowy moduł który
    montujesz na wyświetlaczu, bez potrzeby drutowania 595. A prosta obsługa
    sprzętowego i2c w procesorze będzie mniej-więcej tak samo skomplikowana
    jak programowe wysłanie bit po bicie albo obsługa sprzętowego SPI.

    Jacek.

  • 8. Data: 2019-10-27 22:57:03
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    On 27/10/2019 19:46, Jacek Radzikowski wrote:

> [...]
    > wyświetlacza i sterujesz nim ustawiając linie na wyjściu. Zadziała z
    > każdym wyświetlaczem kompatybilnym z HD48780.

    Tak, znam to i używam z 1602 i 2004. Niestety 20 znaków w linii to nieco
    za mało dla mojej zabawki - muszę wyświetlić 3 grupy po 7 znaków w
    każdej z 4 linii. Wraz z odstępami to 23 znaki. Niestety wyświetlacza
    2404 nie znalazłem.

    --
    Michał

  • 9. Data: 2019-10-27 23:31:27
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/27/19 5:57 PM, Mchal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > za mało dla mojej zabawki - muszę wyświetlić 3 grupy po 7 znaków w
    > każdej z 4 linii. Wraz z odstępami to 23 znaki. Niestety wyświetlacza

    A 40x4 może być?
    https://www.newhavendisplay.com/4-x-40-characters-c-
    2_88.html

    Jacek

  • 10. Data: 2019-10-27 23:34:15
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 10/27/19 6:31 PM, Jacek Radzikowski wrote:

    > A 40x4 może być?
    > https://www.newhavendisplay.com/4-x-40-characters-c-
    2_88.html

    Prosto od Chińczyka będzie taniej: