  • Data: 2019-07-14 21:04:11
    Temat: Re: GPS
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 1u2i394vcr0f4.1ts4xfd4dndkj$....@4...net

    > Wszak uklad rownan rozwazujesz - wszystkie musza byc spelnione,
    > a nie dwa tak, a trzecie nie :-)

    Problem w tym, że nie przecinasz prostych czy krzywych, ale cosie dwuwymiarowe.
    Weź nożyczki, wytnij dwa paski papieru i przetnij je -- otrzymasz punkt, czy
    czworobok?

    Wiesz, jaką niedokładność wnosi to i owo? Wiesz -- ile jonosfera,
    ile troposfera, ile odbicia od budynków itd... Skąd wiesz, skoro
    w trakcie czytania tego postu nie mierzysz?

    Wiesz, jaki jest MTBF HDD -- skąd, skoro nie miałeś
    czasu (stu lat) na mierzenie z zegarkiem w rękach?

    stopni do pionu.

    > A pisales o odleglosciach. Odleglosci jak widac podobne 20-26Mm.

    Odległość można wyrazić kątem.

    > Owszem.

    Wreszcie!!!!!! JF -- sukces!!!

    > Troche watpie.
    > Wszak dwie obok siebie nie powiekszaja dokladnosci w pionie.

    Ale ten układ nie powiększa błędu. Weź do ręki
    ww. paski papieru -- i skrzyżuj je...

    > Piszesz tylko o dwoch, czy dwa z czterech ?

    Obojętne.

    > Dwa obok siebie na horyzoncie to tak samo
    > ja dwa nad glowa - niewielka roznica.
    > Dwa rozrzucone na horyzoncie - to dobrze.
    > Plus trzeci na horyzoncie i jeden nad glowa.

    Na mnie już czas. [co z tego, że nie wiem, czym jest czas]

    > No wlasnie nic. Tzn nic sensownego nie wyjdzie :-)

    Negatyw daje tylko ,,błędy''. Takoż z książką wydrykowaną ,,do góry nogami''.

    > Raczej tak skomplikowany, ze publikuje sie glownie uproszczenia.

    (; Może i tak... ;)
    Naprawdę komplikacji dodają żydzi -- dy_latują czas...
    Czas tym wolniej płynie, im go mocniej grawitujesz,
    ale prędkość także ma swój wpływ -- na satelitach
    oba te wpływy znoszą się, ale nie do zera. (jeden
    czynnik (grawitacja -- mniejsza na satelitach niż
    na Ziemi) przyspiesza, drugi (prędkości) zaś zwalnia)
    [dlatego antysemityzm... żydzi wszystko komplikują...]

    > to do roboty - uprosc i pokaz jak sie zjadaja :-)

    > Liniowe to sa plaszyzny, a nawet Ty piszesz o sferach.

    Na płaszczyźnie (nie na Ziemi, ale na zwykłej płaszczyźnie)
    też miałbyś równania okręgu -- czyli kwadratowe.

    > Uklad rownan kwadratowych ?

    Równina mogą być łatwe/proste, choć kwadratowe.

    > Daj namiary na podrecznik.

    Nie jestem nastolatkiem -- w podstawówce byłem raczej dawno.

    Hajduk (nayczyciel matematyki) nam mówił wprst:

    - rakiety dolatują do celów (Księzyca, Marsa, wchodzą na
    orbity okołoziemskie) zatem nasze rozważania (dotyczące
    istnienia kolejnych wymiarów, choćby w matematyce) są
    poprawne

    Pamiętam, jak najlepszy uczeń w klasie (Janusz Pańkowski,
    jesli nie plączę się w ortografii nazwiska) twierdził,
    że nie będzie teraz (w klasie) rysował najkrótszej
    drogi z Londynu do NY, bo łatwiej to uczynić w trakcie
    lotu. Klasała ryła ze śmiechu. :)

    Gdy byłem w podstawówce loty pozaziemskie były rozpatrywane
    jako coś nieuniknionego. Obok mnie siedział Jarek Lach,
    którego ojciec przygotowywał na długodystansowe loty
    i samolotami naddźwiękowymi (wiedzieliśmy, że do USA
    dolecimy wcześniej, niż wylecimy z Europy), i rakietami
    (wiedzieliśmy, co to orbita, że powrót łączy się ze
    spalaniem itd.) i inaczej...

    Mieliśmy pojęcie o odległościach kosmicznych, o temperaturach
    kosmicznych (co z tego, że trafisz w kosmosie na makabrycznie
    wysoką temperaturę ośrodka, skoro ten gorący ośrodek będzie
    makabrycznie rzadki?) itd...

    Ojciec Jarka zapewne zakładał, że Rosjanie będą bliżsi Polakom
    w lotach kosmicznych. Dziś Afrykańczyk świętuje sukces za sukcesem,
    ale jeszcze niedawno loty kosmiczne należały niemal wyłącznie do Rosjan.

    Pół wieku temu czasopisma dla dzieci (Kalejdoskop techniki czy Przegląd
    techniczny) dużo pisały o kosmicznych wyprawach... Była beletrystyka,
    były Science-Fiction, były popularnonaukowe... <<Problemy>> dawały
    dobre opowiadania S-F...

    Interesowano się lotami kosmicznymi...

    Ten link podałeś Ty -- cieszę się tym, że podałeś ze sferami. :)

    > Ci co se znaja, to pisza.

    > http://www.math.harvard.edu/archive/21a_spring_06/ex
    hibits/gps/index.html

    Ci piszą.

    The receiver at position X does not contain an accurate clock and can not
    determine the distance to each satellite. But it can compare the arrival times
    from two different satellites and therefore find the distance difference to
    two satellites.

    > Nie az tak latwiej. Stosowny link dwa akapity wyzej.

    Wyżej od czego?

    > Niby nie, ale zawsze jakas informacja jest.

    Sto osób może podać Ci czas pomiędzy 12:03:00 i 12:05:00
    z zegarków naręcznych i jedna z atomowego 12:08:00 -- który weźmiesz?

    > I wystarczy. Spory blad moze wyjsc.

    Wystarczy do czego?

    --