  • 1. Data: 2016-06-16 09:10:48
    Temat: Gaz vs Benzyna Vs Diesel
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Gaz
    Tanie paliwo
    Prosty silnik

    Benzyna
    "proste" silniki nie dotyczy TSI z VW

    Diesel
    mało palą

    Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

  • 2. Data: 2016-06-16 09:17:29
    Temat: Re: Gaz vs Benzyna Vs Diesel
    Od: Tadeusz <...@n...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 09:10, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Diesel
    > mało palą
    >
    > Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

    do miasta hybrydę czyli prosta benzyna + prąd
    na trasę diesel
    :-)

    --
    pozdrawiam
    Tadeusz

  • 3. Data: 2016-06-16 09:19:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.06.2016 09:10, Bolko wrote:
> [...]
    >
    > Diesel
    > mało palą
    >
    > Auto z jakim źródłem zasilania dla zwykłego kierowcy?

    Nie ma zwykłego kierowcy. Jedni robią główie duże trasy i dla nich
    pewnie disel, drudzy jeżdzą dużo ale większość w mieście i dla nich LPG,
    a trzeci jeżdzą po mieście krótkie trasy wokół komina i dla nich benzyna.

    Wszystko ma swoje wady i zalety.

    Ja mam LPG i następny też będzie LPG - jeżdzę głównie krótko po miescie,
    głównie w zimę, bo w lato moto, więc diesel będzie wiecznie niedogrzany,
    a w kabinie zimno i przewiduję zamulanie filtra cząstek stałych. A że
    następny samochód będzie miał koło 200KM, to raczej mało nie będzie
    palił i dlatego LPG, bo jednak 14l PB w miescie, to mnie trochę boli,
    nawet jak niewiele jeżdzę. Problemem jest to, że wtrysk bezpośredni
    ciężko zagazować - albo droga instalacja wtrysku w fazie ciekłej (a i to
    na razie nie do wszystkich), albo kombinowanie z mieszaniem 25% PB i 75
    LPG, albo civic type-r i trzy drzwi:(

    Shrek.

  • 4. Data: 2016-06-16 12:53:35
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 16 Jun 2016 09:17:29 +0200
    Tadeusz <...@n...pl> wrote:

    > do miasta hybrydę czyli prosta benzyna + prąd

    Się niespecjalnie kalkuluje. Ceny hybryd są z kosmosu.
    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 5. Data: 2016-06-16 12:58:08
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 12:53, szerszen pisze:

    > Się niespecjalnie kalkuluje. Ceny hybryd są z kosmosu.

    Kto by kupował nową hybrydę? :-)

  • 6. Data: 2016-06-16 12:59:49
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 09:19, Shrek pisze:
> [...]
    > ciężko zagazować - albo droga instalacja wtrysku w fazie ciekłej (a i to
    > na razie nie do wszystkich), albo kombinowanie z mieszaniem 25% PB i 75

    Dlatego ciągle mi wychodzi używany Prius. :-)

  • 7. Data: 2016-06-16 13:10:43
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 16 Jun 2016 12:58:08 +0200
    z <...@...pl> wrote:

    > Kto by kupował nową hybrydę? :-)

    Z nowymi może być róznie, jeszcze gorzej niż z używaną benzyną czy dieslem, bo
    dochodzi Ci elektryka i akumulatory w niewiadomym stanie i o bliżej nieokreślonej
    żywotności.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 8. Data: 2016-06-16 15:47:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-16 o 13:10, szerszen pisze:

    > Z nowymi może być róznie, jeszcze gorzej niż z używaną benzyną czy dieslem, bo
    dochodzi Ci elektryka i akumulatory w niewiadomym stanie i o bliżej nieokreślonej
    żywotności.

    Poczytaj.
    Akumulatory w 10 letnich Priusach nadal mają się dobrze. Silniki
    benzynowe nie wysilone, elektronika się nie psuje a wszystko robione w
    Japonii (chyba jeszcze)
    I najważniejszy argument: Podobno kupują taksówkarze :-)

  • 9. Data: 2016-06-16 16:14:24
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Nie ma zwykłego kierowcy. Jedni robią główie duże trasy i dla nich
    > pewnie disel, drudzy jeżdzą dużo ale większość w mieście i dla nich LPG,
    > a trzeci jeżdzą po mieście krótkie trasy wokół komina i dla nich benzyna.

    Ja dziennie spędzam w samochodzie ok 1,5 godziny.
    Tylko że od poniedziałku do piatku robie 20 km
    W sobote i niedziele conajmniej 100 km też 1,5 h :)

    I jaki ja jestem?

  • 10. Data: 2016-06-16 16:22:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.06.2016 16:14, Bolko wrote:

    > Ja dziennie spędzam w samochodzie ok 1,5 godziny.
    > Tylko że od poniedziałku do piatku robie 20 km
    > W sobote i niedziele conajmniej 100 km też 1,5 h :)
    >
    > I jaki ja jestem?

    Zupełnie nijaki - najgorszy przypadek:P

    Shrek