    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Gdzie kupic kable rozruchowe i jakie?
    Date: Thu, 22 Feb 2018 18:20:50 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2018 o 22:58 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > I bardzo dobrze. Ja nie zgadzam się na zapalony nie ma mowy.
    > Jeśli jest naprawdę ciężko jadę po 100 Ah.

    Jest ryzyko, jak biorca ma uszkodzenie w instalacji typu "zwarcie" (i o
    nim nie wie). Wtedy takie "spawarkowe" kable mogą pociągnąć spory prąd z
    naszej instalacji (pewnie i tak sporo mniejszy niż przy zwykłym rozruchu),
    który spowoduje spadek napięcia poniżej jakiejś wartości progowej -
    jakiś sterownik może w takiej sytuacji zgłosić błąd.
    Gwałtowny skok napięcia (przy sprawnym aku dawcy) raczej nie ma prawa
    wystąpić - "wygładzi" go nasz akumulator.

    Jak "dawca" mniejszy od "biorcy" (mniejsza pojemność akumulatora)
    bezpieczniej jest podładować "biorcę" przez parę minut na wyższych
    obrotach.

    TG