  • 31. Data: 2012-04-30 20:51:57
    Temat: Re: Gdzie robić przegląd samochodu aby nie przepłacać?
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    chłopcy...
    zbyt mocno wzięliście sobie do serca podany przykład przenośni.

  • 32. Data: 2012-05-01 06:51:13
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"
    > Jeżeli jesteś w stanie wymieniać materiały eksploatacyjne i ew. naprawiać
    > wszystko co się popsuje na czas, to w ogóle nie potrzebujesz przeglądów -
    > sumie nigdy.
    > Przedlądy mają sens jak sam nie potrafisz bez pomocy mechanika stwierdzić
    > co jest w samochodzie nie tak, albo jak zamiast jeździć do mechanika raz z
    > olejem, raz z klockami i raz z rozrządem, wolisz jechać raz do roku zrobić
    > wszystko z wyprzedzeniem.
    > Resztą rzeczy można spokojnie wykryć przy corocznym przeglądzie
    > rejestracyjnym, zaganiając diagnostę do czegoś więcej niż tylko
> [...]

    Potrafię sam wymienić swiece, filtr powietrza i przeciwpyłkowy.
    Ale np. wymiana reflektora przedniego to już dla mnie wyzwanie bo trzeba
    odkręcać inne rzeczy aby się do niego dostać.
    Natomiast co do rozpoznawania usterek to nie zawsze objawiają się one w
    sposób czytelny dla niewprawnego obserwatora. Np mechanik stwierdził że jest
    konieczna naprawa czegoś w układzie kierowniczym/zawieszenia, jeśli nie chcę
    się zabić, a ja słyszałem zaledwie leciutkie stuki od czasu do czasu. Albo
    jezdziłem conajmniej miesiąc dolewając ubywającego płynu chłodniczego jak
    poleciała uszczelka pod głowicą. Wydawało mi się to niewielką usterką dopóki
    samochód nie stanął w drodze.

  • 33. Data: 2012-05-01 16:19:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 1 May 2012 06:51:13 +0200, dorato wrote:

> [...]
    > poleciała uszczelka pod głowicą. Wydawało mi się to niewielką usterką dopóki

    Na takie rzeczy to nawet coroczny przegląd zazwyczaj nie pomoże.
    Po prostu jak się coś takiego dzieje, to już nie kwestia przeglądu, a
    konieczności doraźnych wizyt u mechanika.

    Przegląd jako taki ważne żeby robił ktoś kto ma doświadczenie z danym
    modelem (jeżeli nie da rady tego zrobić użytkownik), bo po prostu będzie
    wiedział gdzie patrzeć i co się sypie.
    Z ogólnym stanem zawieszenia czy układu kierowniczego powinien dać sobie
    radę przegląd rejestracyjny.

  • 34. Data: 2012-05-01 18:41:42
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"
> [...]
    > wiedział gdzie patrzeć i co się sypie.
    > Z ogólnym stanem zawieszenia czy układu kierowniczego powinien dać sobie

    Jeszcze mi się nie zdarzyło aby na przeglądzie technicznym gość zszedł do
    kanału. Zawsze się ogranicza do hamowni i LPG. Ciekawe jak zereaguje jak go
    zapytam czy nie sprawdził by stanu podwozia.

  • 35. Data: 2012-05-01 20:16:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 1 May 2012 18:41:42 +0200, dorato wrote:

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    > Jeszcze mi się nie zdarzyło aby na przeglądzie technicznym gość zszedł do
    > kanału.

    Bo go tam trzeba zagonić.
    Sam z siebie to on tylko pieczątkę przybije.

  • 36. Data: 2012-05-01 20:41:50
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 1 May 2012 20:16:03 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Bo go tam trzeba zagonić.
    >Sam z siebie to on tylko pieczątkę przybije.

    To ja mam jakiegoś pecha/szczęście, że diagnosta zawsze ogląda auto od
    spodu. Ba, nawet ostatnio mierzył dymomierzem spaliny.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 37. Data: 2012-05-01 20:48:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:thb0q7lu67ocqlrpih9ncto35unqqeg43v@4ax.
    com...

    > To ja mam jakiegoś pecha/szczęście, że diagnosta zawsze ogląda auto od
    > spodu. Ba, nawet ostatnio mierzył dymomierzem spaliny.

    Mówicie o przeglądzie takim w ASO, czy badaniu technicznym dla celów
    przedłużenia ważności dowodu rejestracyjnego?

  • 38. Data: 2012-05-01 20:57:58
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-05-01 18:41, dorato pisze:
> [...]

    > do kanału. Zawsze się ogranicza do hamowni i LPG. Ciekawe jak zereaguje
    > jak go zapytam czy nie sprawdził by stanu podwozia.

    jak nie sprawdzi, to go po obywatelsku zakapuj. ;-)

    załącznik 1
    http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-227-2250

  • 39. Data: 2012-05-01 21:35:23
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "nazgul"
    > jak nie sprawdzi, to go po obywatelsku zakapuj. ;-)
    > załącznik 1
    > http://www.abc.com.pl/du-akt/-/akt/dz-u-03-227-2250

    Ja nie wiem czy akurat ten magic do ktorego chodzę na coroczne badania
    techniczne potrafi zdiagnozować te wszystkie rzeczy o ktoych mowa w
    rozporządzeniu

  • 40. Data: 2012-05-02 00:16:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 1 May 2012 21:35:23 +0200, dorato wrote:

    > Użytkownik "nazgul"
    >
    > Ja nie wiem czy akurat ten magic do ktorego chodzę na coroczne badania
    > techniczne potrafi zdiagnozować te wszystkie rzeczy o ktoych mowa w
    > rozporządzeniu

    O to się raczej nie bój - potrafi.
    Co ciekawe - u niejednego już byłem i "zagonienie" do roboty zazwyczaj
    budzi w diagnoście wręcz zadowolenie że w końcu sobie porobi coś fajnego,
    bo takie przybijanie pieczątek to w zasadzie nudne musi być.

    Tylko warto wybrać się o takiej porze żeby tam kolejki nie było, to wtedy
    będziesz miał badanie od A do Z, takie co to 1.5h potrafi trwać jak nie
    lepiej.