  • 71. Data: 2017-07-18 09:19:54
    Temat: Re: Glazura na tarczach hamulcowych
    Od: robot <a...@o...pl>

    > :-) Czym go ostrzysz?

    Najczęściej tym:

    https://www.militaria.pl/ganzo/ostrzalka_ganzo_touch
    _pro_ultra_-_zestaw_p58163.xml

    Ale to nie jest jakiś "supertwardy" nóż.

  • 72. Data: 2017-07-18 11:27:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    > :-) Czym go ostrzysz?

    >Najczęściej tym:
    >https://www.militaria.pl/ganzo/ostrzalka_ganzo_touc
    h_pro_ultra_-_zestaw_p58163.xml
    >Ale to nie jest jakiś "supertwardy" nóż.

    Zaraz - noz kuchenny to powinien byc ze stali nierdzewnej, ona jest
    umiarkowanie twarda ... czy sie myle ?

    J.

  • 73. Data: 2017-07-18 13:39:13
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-18 o 11:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    _pro_ultra_-_zestaw_p58163.xml

    > Zaraz - noz kuchenny to powinien byc ze stali nierdzewnej, ona jest umiarkowanie
    twarda ... czy sie myle ?

    Czy powinien, to kwestia dyskusyjna.
    Najfajniejsze noże kuchenne są ze rdzewnej węglowej.
    Ale akurat ten, o którym piszę jest z nierdzewnej.

  • 74. Data: 2017-07-18 14:08:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-07-18 o 11:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup

    >Czy powinien, to kwestia dyskusyjna.
    >Najfajniejsze noże kuchenne są ze rdzewnej węglowej.

    Hm, nie bardzo rozumiem - co w tym fajnego, ze noz rdzewieje ?
    No chyba, ze nie rdzewieje ...

    >Ale akurat ten, o którym piszę jest z nierdzewnej.

    I taki twardy ?

    J.

  • 75. Data: 2017-07-18 14:35:07
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Najczęściej tym:
    >
    > https://www.militaria.pl/ganzo/ostrzalka_ganzo_touch
    _pro_ultra_-_zestaw_p58163.xml

    > Ale to nie jest jakiś "supertwardy" nóż.

    A dobre kuchenne noże jaką mają typowo twardość?

  • 76. Data: 2017-07-18 14:35:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Czy powinien, to kwestia dyskusyjna.
    > Najfajniejsze noże kuchenne są ze rdzewnej węglowej.
    > Ale akurat ten, o którym piszę jest z nierdzewnej.

    Tak jest, widziałem takie kute noże kuchenne sprowadzane z Japonii. Piękny
    miały wygląd gdy ciemniejsze i jaśniejsze warstwy stali przeplatały się
    tworząc ciekawe wzory po obu stronach ostrza.

    p.s Nie stać mnie było - zestaw 3 był droższy od mojego Passata.

  • 77. Data: 2017-07-18 14:35:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Hm, nie bardzo rozumiem - co w tym fajnego, ze noz rdzewieje ?
    > No chyba, ze nie rdzewieje ...

    Każdy ma inne priorytety. Jak dbasz to nie rdzewieje.

    > I taki twardy ?

    No napisał przecież: 600HB.

  • 78. Data: 2017-07-18 14:36:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-07-18 o 14:08, J.F. pisze:

    > Hm, nie bardzo rozumiem - co w tym fajnego, ze noz rdzewieje ?
    > No chyba, ze nie rdzewieje ...

    Rdzewieje tylko nieużywany zostawiony w wilgoci.

    > I taki twardy ?

    Jaki chcesz.
    W Japonii jest firma robiąca noże do ryb technologią zgodną
    z wyrobem najwyższej jakości kling na miecze samurajskie.
    Cena też podobna do cen miecza.
    Użyteczność podobna jak noży z nierdzewki czy ceramicznych,
    masz się czym pochwalić. :(

    Pozdrawiam

  • 79. Data: 2017-07-18 14:50:27
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-18 o 14:35, Pszemol pisze:

    _pro_ultra_-_zestaw_p58163.xml

    > A dobre kuchenne noże jaką mają typowo twardość?

    Okolice 60 HRC. Ten mój ma 58. To około 600 HB podług tabeli.

  • 80. Data: 2017-07-18 14:54:09
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-07-18 o 14:08, J.F. pisze:

    > Hm, nie bardzo rozumiem - co w tym fajnego, ze noz rdzewieje ?
    > No chyba, ze nie rdzewieje ...

    Z nierdzewnej nie da się zrobić tak twardego jak z rdzewiejącej.
    Ale tu mam praktyczną uwagę dla zainteresowanych.
    Mam też noże z rdzewiejącej stali. Chińskie i japońskie. Praktycznie one wcale nie
    rdzewieją.
    A ja wcale o nie nie dbam. Normalnie używam w kuchni dokładnie tak samo jak każde
    inne.
    I nic się złego z nimi nie dzieje.