  • 71. Data: 2019-02-20 17:59:55
    Temat: Re: Globalne ocieplenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Wypadki czy celowe działania się zdarzają i teraz w erze komputerów
    > Chyba nie dalej jak rok temu gości coś żrącego łyknął po otwarciu
    > wody mineralnej żywiec wysoko gazowana.

    Z tego co pmiaetam to okazało sie ze to sie zdarzyło juz poza wytwórnia.
    A moze wrecz to była próba wyłudzenia?
    Cos tam w kazdym razie wyjasnili...
    Niemniej takie sytuacje beda niezalezne od rodzaju butelki.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 72. Data: 2019-02-20 18:09:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Feb 2019 13:04:46 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > 1992... Ja to wtedy prądu nie miałem, a po wodę
    > latałem do studni - w miastach było trochę inaczej, ale niewiele.

    Wiesz, ze 20 lat przed 1992 przemieszkałem w mieście i był i prąd, i woda,
    i kibel nawet. W sumie to nie tylko ja, ale i znajomi mieli takie luksusy
    :>

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 73. Data: 2019-02-20 18:30:24
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Feb 2019 16:59:54 +0000, Budzik wrote:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Ja pracowałem w 98 roku to juz tak było.

    No ale 98 rok to już nowożytność pełną gębą :) Postęp jakoś właśnie
    między 1990 a 1994 zrobił nagły skok wprzód - przynajmniej tak było tam,
    gdzie mieszkałem (Kaszuby). Nagle z dnia na dzień wszyscy mieli prąd i
    wodę, i nawet telefon był w prawie każdym domu, a nie tylko w sklepie w
    centrum wsi. A potem komórki, komputery, internety... wszystko
    błyskawicznie się pojawiło. Szaleństwo.

    Mateusz

  • 74. Data: 2019-02-20 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Nie żebym kogoś namawiał żeby robił tak jak ja. każdy robi jak
    > uważa. Powtórzę tylko że nie miałem ŻADNEJ awarii ŚILNIKA w żadnym z
    > aut(audi b2, Ford mondeo, ford galaxy, renault megan, fiat multipla)

    Hmm...
    Ja np w scudo miałem tak ze po około 15kkm on i tak zaczynał brac olej co
    było sygnałem ze trzeba go wymienic albo zaczac regularnie dolewac.

    Pytanie, ile takim systemem przejezdzasz swoimi samochodami.
    Bo skoro np w ducato wymieniam co 40kkm to pewnie i 100kkm mozna
    przejechac na jednym oleju. Bo degradacja bedzie stopniowa.
    Pytanie, co sie stanie np po 400kkm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 75. Data: 2019-02-20 23:17:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Tuesday, February 19, 2019, 6:38:32 PM, you wrote:

    > Oranżada do woli. Szczęściarz!
    > Ale chodzi o ten kwas co go nim myli butelki? Jakoś na początku lat '90
    > głośno było o mężczyźnie co otworzył butelkę piwa i łyknął - a tam kwas.
    > Jakoś mi to utkwiło w pamięci.

    Żadnego kwasu - przy tym ludzie pracowali.

    > Czy może warunki higieniczne były nijakie?

    Chodzi o to, że często bywało tak, że część maszyny, która płukała
    butelki była omijana, żeby było szybciej. Czyli tylko wylewano ten
    syf, w którym moczyły się wszystkie butelki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2019-02-20 23:21:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 19, 2019, 7:40:02 PM, you wrote:

    [...]

    > I co z tego robia ?
    > Mowilo sie o tkaninach typu polar, ale ilez tego mozna kupowac :-)

    Na pewno polar ale oczyszczone płatki PET wracają jako granulat do
    produkcji innych przedmiotów z PET.

    > No chyba ze ... cementownia wezmie kazda ilosc, bo to dobre paliwo.
    > I w ten sposob mamy modelowy recykling - z ropy naftowej robimy PET, a
    > po z/uzyciu - stary PET ogrzewa w piecu :-)

    PET nie jest dobrym paliwem. PE/PP lepszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2019-02-20 23:23:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Tuesday, February 19, 2019, 8:41:41 PM, you wrote:

    > Słyszałeś o Wenus?

    Ale odległość Wenus od Słońca i ilość energii na m? jaką dostaje znasz?

    O Marsie słyszałeś?

    A wiesz, że na Ziemi też był kiedyś niemal sam CO2?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 78. Data: 2019-02-20 23:25:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Maciek,

    Tuesday, February 19, 2019, 8:44:30 PM, you wrote:

    > Piwo nadal jest rozlewane głónie do szkła, a butelek nie myje się już
    > ręcznie...

    Wtedy też się nie myło ręcznie. A piwo sprzedaje się też w puszkach.
    Też dobre źródło surowca wtórnego. Energetycznie tańsze od szkła
    dzięki możliwości wielokrotnego przetwarzania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 79. Data: 2019-02-20 23:33:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 20 Feb 2019 23:17:19 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Żadnego kwasu - przy tym ludzie pracowali.

    Ano, chyba o "ług" chodziło. Ale że radioodbiornik na baterie mówił o
    jakichś poparzeniach czy jakiejś "żrącej substancji" to musiałem to
    zaszufladkować sobie jako "kwas".

    > Chodzi o to, że często bywało tak, że część maszyny, która płukała
    > butelki była omijana, żeby było szybciej. Czyli tylko wylewano ten syf,
    > w którym moczyły się wszystkie butelki.

    Rozumiem. Ale to chyba w każdej produkcji może się zdarzyć - producenci
    mają to do siebie, że kombinują aby szybciej, taniej, więcej... Z
    butelkami PET też pewno jakieś brzydkie optymalizacje można wymyślić.

    Mateusz

  • 80. Data: 2019-02-21 00:10:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
> [...]
    [...]

    >Na pewno polar ale oczyszczone płatki PET wracają jako granulat do

    Daje sie tak oczyscic butelki ze smieci, zeby przerobic na nowe
    butelki ?
    Czy te nowe to juz tylko na cele niespozywcze ?

    >PET nie jest dobrym paliwem. PE/PP lepszy.

    Podejrzewam, ze cementowni wszystko jedno :-)

    J.