    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Thu, 14 Jan 2016 01:00:12 -0800 (PST)
    Subject: Re: Globalne ocieplnie
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 09:34:01 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Wszedłem na stronę gdzie był plik podesłany przez Konrada.
    > I widzę takie coś:
    > http://www.cire.pl/item,123377,1,0,0,0,0,0,prof-ewer
    t-nasa-falszowalo-dane-dot-temperatury-na-swiecie.ht
    ml

    > i czytam
    > "
    > Profesor dostrzegł, że dane te były na masową skalę modyfikowane. Z prawdziwych
    danych wynika, że w ciągu ostatnich trzydziestu lat okresy wzrostu temperatur
    przeplatały się ze spadkami, a średnia temperatura globu w tym okresie wahała siew
    przedziale 12,9-14,3°C.
    > "
    >
    > Jakiś czas temu była historia coś z umawianiem się naukowców w sprawie globalnego
    ocieplenia (szczegółów nie pamiętam ale niedowierzanie pozostało).

    > A w latach 90-tych dziura ozonowa.
    > Bo jakoś tak interes ucichł.
    > Czyżby Ci co mieli zarobić to już zarobili?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziura_ozonowa

    Aktualna wersja skłania się ku stwierdzeniu że globalne ocieplenie jest faktem, ale
    już to że spowodował je człowiek jest niemożliwe do udowodnienia. Przynajmniej do
    takiego stwierdzenia skłania się coraz więcej autorytetów. Chociaż równie dobrze
    zaniedługo mogą zacząć twierdzić że to nie jest żadne ocieplenie, tylko zaostrzenie
    ekstremów, znaczy tu jest coraz cieplej, tam jest coraz zimniej, ale w sumie to
    średnio to samo. Nie dojdziesz, za dużo polityków się za ten temat wzięło, to już nie
    jest problem co kto bredzi, to jest wydawanie olbrzymich pieniędzy i przestawianie
    całego świata na inne tory. Dyskusja kto na tym zarabia, a kto za to płaci przesłania
    rzetelną informację i logiczne myślenie. Akurat my (Europa, czy szerzej Zachód) nie
    powinniśmy narzekać, bo kryzysy wywołane tą rewolucją uderzają w kraje nie potrafiące
    wprowadzać innowacji. Ci co chcą do usranej śmierci pompować ropę, kopać węgiel,
    rąbać lasy, oni wszyscy będą teraz Trzecim Światem. I dobrze!