  • 1. Data: 2016-01-14 09:34:00
    Temat: Globalne ocieplnie
    Od: s...@g...com

    Wszedłem na stronę gdzie był plik podesłany przez Konrada.
    I widzę takie coś:
    http://www.cire.pl/item,123377,1,0,0,0,0,0,prof-ewer
    t-nasa-falszowalo-dane-dot-temperatury-na-swiecie.ht
    ml

    i czytam
    "
    Profesor dostrzegł, że dane te były na masową skalę modyfikowane. Z prawdziwych
    danych wynika, że w ciągu ostatnich trzydziestu lat okresy wzrostu temperatur
    przeplatały się ze spadkami, a średnia temperatura globu w tym okresie wahała siew
    przedziale 12,9-14,3°C.
    "

    Jakiś czas temu była historia coś z umawianiem się naukowców w sprawie globalnego
    ocieplenia (szczegółów nie pamiętam ale niedowierzanie pozostało).

    A w latach 90-tych dziura ozonowa.
    Bo jakoś tak interes ucichł.
    Czyżby Ci co mieli zarobić to już zarobili?
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziura_ozonowa

  • 2. Data: 2016-01-14 10:00:12
    Temat: Re: Globalne ocieplnie
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 09:34:01 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    >
    > A w latach 90-tych dziura ozonowa.
    > Bo jakoś tak interes ucichł.
    > Czyżby Ci co mieli zarobić to już zarobili?

    Aktualna wersja skłania się ku stwierdzeniu że globalne ocieplenie jest faktem, ale
    już to że spowodował je człowiek jest niemożliwe do udowodnienia. Przynajmniej do
    takiego stwierdzenia skłania się coraz więcej autorytetów. Chociaż równie dobrze
    zaniedługo mogą zacząć twierdzić że to nie jest żadne ocieplenie, tylko zaostrzenie
    ekstremów, znaczy tu jest coraz cieplej, tam jest coraz zimniej, ale w sumie to
    średnio to samo. Nie dojdziesz, za dużo polityków się za ten temat wzięło, to już nie
    jest problem co kto bredzi, to jest wydawanie olbrzymich pieniędzy i przestawianie
    całego świata na inne tory. Dyskusja kto na tym zarabia, a kto za to płaci przesłania
    rzetelną informację i logiczne myślenie. Akurat my (Europa, czy szerzej Zachód) nie
    powinniśmy narzekać, bo kryzysy wywołane tą rewolucją uderzają w kraje nie potrafiące
    wprowadzać innowacji. Ci co chcą do usranej śmierci pompować ropę, kopać węgiel,
    rąbać lasy, oni wszyscy będą teraz Trzecim Światem. I dobrze!

  • 3. Data: 2016-01-14 10:35:06
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-01-14 10:00, Konrad Anikiel pisze:

[...]

    Ale pojechałeś ...

    Europa czy szerzej Zachód zdążył się uprzemysłowić pompując, kopiąc
    i rąbiąc. Co więcej, to Europa czy szerzej Zachód jest winny
    (jesli to ludzkosc jest winna) stanu rzeczy. Nażarłeś się
    (no dobra - nażarliśmy się), a Trzeci świat won od stołu.

    Coś tu nie gra. Pis powinien w to spojrzeć

    pozdr
    --
    A Stasiewicz

  • 4. Data: 2016-01-14 11:29:55
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 10:34:53 UTC+1 użytkownik Andrzej S napisał:
> [...]
    > (jesli to ludzkosc jest winna) stanu rzeczy. Nażarłeś się
    > (no dobra - nażarliśmy się), a Trzeci świat won od stołu.

    Nowa forma walki. Teraz już nie musimy wyrzynać wroga, ani go tłuc maczugami. Teraz
    ich doimy ekonomicznie. Cała sztuka w tym żeby być dojącym, a nie dojonym. Na
    przykład taka Korea 15 lat temu była biedniejsza od Etiopii. Przez te 15 lat
    Koreańczycy ciężko pracowali, mieli wzrost GDP wyższy od Niemiec (cały czas, nie w
    jakimś tam jednym momencie jak w przypadku pewnej zielonej wyspy), teraz to oni są
    dojącymi a nie dojonymi. Świat nie jest sprawiedliwy, oni go nie naprawią, oni tylko
    dbają o swój interes i w tym dbaniu są lepsi od innych, nawet nie muszą na nikogo
    zrzucać bomb ani nigdzie nie wysyłać zielonych ludzików żeby sobie w tym pomóc.
    Widzisz w tym coś złego?

  • 5. Data: 2016-01-14 11:57:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Nowa forma walki. Teraz już nie musimy wyrzynać wroga, ani go tłuc
    >maczugami. Teraz ich doimy ekonomicznie.

    Ociepleniem ? Ja rozumiem jakies CE, krzywizne banana, atesty itp, ale
    jesli chodzi o ocieplenie, to sami sie ekonomicznie zabijamy.

    Choc po czesci sie z nimi zgadzam - zasoby paliw sa ograniczone,
    oszczednosc i zrodla odnawialne popieram, jesli z rozsadkiem
    wprowadzane.

> [...]
    >Korea 15 lat temu była biedniejsza od Etiopii.
    >Przez te 15 lat Koreańczycy ciężko pracowali, mieli wzrost GDP wyższy

    Polnocna czy Poludniowa ?

    Poludniowa to gdzies w 1955 byla jeszcze na poziomie Etiopii. 50 lat
    ciezkiej pracy plus amerykanskie poparcie i doszlusowali do krajow
    rozwinietych, a teraz to chyba wiele z nich juz przewyzszaja.

    >teraz to oni są dojącymi a nie dojonymi.

    Hm, ten tego ... my jezdzimy koreanskimi samochodami, ogladamy
    koreanskie telewizory, a oni je robia, wiec kto tu kogo doi ? :-)
    Pytanie tylko jak dlugo sie to utrzyma, bo bilans musi sie zgadzac -
    oni cos robia dla nas, to my musimy robic dla nich, a co najmniej dla
    innych.

    J.

  • 6. Data: 2016-01-14 12:31:49
    Od: s...@g...com

> [...]
    >
    > Choc po czesci sie z nimi zgadzam - zasoby paliw sa ograniczone,
    > oszczednosc i zrodla odnawialne popieram, jesli z rozsadkiem

    http://maczetaockhama.blogspot.com/2016/01/upadosc-a
    rch-coal-kolejny-zdechy-kanarek.html

    w skrócie w USA kolejna/ostatnia firma węglowa ma problem z długami.
    W Angli kopalnie już zamknęli a w Niemczech kwestia roku czy dwóch.
    Więc z węglem nie ma problemu i zostawimy coś dla kolejnych pokoleń.
    Pozostaje Ropa.
    Ale Tesla już sprzedał 50 tys aut w 2015r są inne firmy więc to kwestia czasu.

    I chyba o to wybuchały wszystkie wojny.
    Że dojony chciał się zamienić miejscami.

  • 7. Data: 2016-01-14 12:37:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 stycznia 2016 11:57:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    oglegroups.com...

    > Ociepleniem ? Ja rozumiem jakies CE, krzywizne banana, atesty itp, ale
    > jesli chodzi o ocieplenie, to sami sie ekonomicznie zabijamy.

    Nie ociepleniem, tylko technologiami. Obecna podatność świata na wahnięcia bierze się
    z tego że ogromny kapital skonsolidował się i swobodnie przepływa tam gdzie akurat
    dzisiaj mu lepiej, a jutro może gdzie indziej. Doskonała większość operacji
    finansowych to pieniądze należące do jakichś funduszy, które operują środkami
    wielokrotnie przewyższającymi PKB dużych państw, a cała ta kasa potrafi wielokrotnie
    w ciągu dnia przepłynąć z punktu A do punktu B. Najbardziej to uderza w państwa które
    nie potrafią tego kapitału zatrzymać, czyli nie potrafią zaoferować możliwości
    zarobienia. A spójrz na czym się teraz zarabia: na technologiach. Nowych
    technologiach. Innowacjach. Nie ma innowacji- Trzeci Świat. Są innowacje- jest
    kapitał, jest stabilna gospodarka. Jakoś to już tak jest że najważniejszy obszar dla
    tego kapitału to energetyka. Bo energia jest na samym początku łańcucha pokarmowego.
    Jak masz tanią energię, to masz wszystko tanie, a to przyciąga kapitał. Tylko że
    pomysły na taniąenergię są drogie. Te wiatraki same się nie postawią, trzeba je
    zaprojektować i zbudować. Panele słoneczne też. Wszystkie innowacje potrzebują
    inwestycji. Poszukaj sobie zestawień, które państwa wydają dużo pieniędzy na
    inwestycje w innowacyjne technologie, ale nie teraz, a w historii. A potem porównaj
    jaki przez ten czas miały wzrost gospodarczy. Zależność jest tak jasna że nie chce mi
    się opowiadać.

    > Choc po czesci sie z nimi zgadzam - zasoby paliw sa ograniczone,
    > oszczednosc i zrodla odnawialne popieram, jesli z rozsadkiem
    > wprowadzane.

    Ty patrzysz na to kiedy się skończy fizycznie ropa pod ziemią, albo węgiel. A
    przecież nic się wtedy nie wydarzy, bo świat przestawi się na inne źródła. Tak jak
    przestawił się w drewna. Człowiek to takie zwierzę które sobie znajdzie rozwiązanie
    każdego problemu. Tylko jeden dostrzeże ten problem wcześniej, a drugi później. Ten
    co dostrzeże wcześniej, ten przygotuje rozwiązanie, a ten co później- pójdzie do
    tamtego i będzie musiał je kupić. Bo za darmo nie dostanie.

    > Polnocna czy Poludniowa ?

    Proszę Cię.

> [...]
    >
    > Hm, ten tego ... my jezdzimy koreanskimi samochodami, ogladamy
    > koreanskie telewizory, a oni je robia, wiec kto tu kogo doi ? :-)

    My mamy ich samochody, a oni nasze pieniądze. Oni za te pieniądze rozwijają swoją
    gospodarkę, a u nas ginie 50 pieszych na drogach w weekend.

    > Pytanie tylko jak dlugo sie to utrzyma, bo bilans musi sie zgadzac -
    > oni cos robia dla nas, to my musimy robic dla nich, a co najmniej dla
    > innych.

    Nie, to nie jest gra o sumie zerowej. a jak długo sie utrzyma? Na Zachodzie państwo
    opiekuńcze miało utrzymać się po wsze czasy, pamiętasz "Koniec historii"? Tylko że
    się nie utrzymało, bo ludziom tak się zrobiło dobrze, że demokracja już teraz nie
    polega na tym że rządzi reprezentant całego narodu, tylko rządzi reprezentant tej
    części narodu której chciało się pójść na wybory, a to, jak się okazuje, zupełnie co
    innego. Każdy naród w stanie dobrobytu wcześniej czy później zdegeneruje się tak że
    upadnie.

  • 8. Data: 2016-01-14 12:38:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >okresy wzrostu temperatur przeplatały się >ze spadkami, a średnia
    >temperatura globu w tym okresie wahała siew przedziale 12,9-14,3°C.

    Z tym, ze mozna przeczytac czasem i druga strone.
    Cos co wyglada na falszowanie jest np celowo wprowadzana korekta, bo
    np doszedl czy ubyl punkt pomiarowy, zmienil sie czujnik, odkryto blad
    uzywanego poprzednio itp.

    Z drugiej strony ... na potwierdzenie ocieplenia sa granty, na
    zaprzeczenie nie ma :-)

    Z trzeciej - bez udzialu czlowieka, to mielismy pare zlodowacen w
    ostatnim okresie.
    Byc moze przemysl uratowal nas od kolejnego

    >A w latach 90-tych dziura ozonowa.
    >Bo jakoś tak interes ucichł.
    >Czyżby Ci co mieli zarobić to już zarobili?
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Dziura_ozonowa

    Ale czy z tego cos wynika ?
    Wykres pokazuje jakby niewielki wzrost poziomu ozonu, a przeciez
    wprowadzone srodki zabiora wiele lat, zanim zaczna dzialac.
    Ciagle jeszcze dzialaja, a wiec i sa zlomowane, lodowki na freonie-12.

    J.

  • 9. Data: 2016-01-14 20:51:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >Nie ociepleniem, tylko technologiami.

    No ale my tu o walce z globalnym ociepleniem. Jak to pomaga zwalczac
    naszego ekonomicznego wroga ?
    Bo mnie sie cos wydaje, ze odwrotnie - my tu wydajemy pieniadze, zeby
    oszczedzic wegiel, a tam gdzies daleko Amerykanie czy Chinczycy w d*
    maja i dostarczaja nam wyroby tanio.

    >A spójrz na czym się teraz zarabia: na technologiach. Nowych
    >technologiach. Innowacjach. Nie ma innowacji- Trzeci Świat. Są
    >innowacje- jest kapitał, jest stabilna gospodarka.

    Hm, no, co prawda nasz PKB nie grzeszy wysokoscia, ale za to jaki
    wzrost gospodarczy mamy.
    I myslisz, ze z powodu innowacji ?

> [...]
    >się nie postawią, trzeba je zaprojektować i zbudować. Panele
    >słoneczne też. Wszystkie innowacje potrzebują inwestycji.

    Tania energie mozesz tez zapewnic zatrudniajac Murzynow, ok - niech
    bedzie tanich robotnikow, w lokalnej kopalni wegla. Albo skorzystac z
    np ze zloza gazu.
    Oczywiscie ktos musi zainwestowac w elektrownie i kopalnie, tym
    niemniej uklad jest jasny - dasz tani surowiec, to bedzie tani prad.

    A dalej idac twoim tropem - bedzie tani prad, to sie przyciagnie
    kapital, on sprowadzi innowacje. Jak sie tani wegiel skonczy, to
    kapital powie "pa, pa" :-)

> [...]
    >A potem porównaj jaki przez ten czas miały wzrost gospodarczy.
    >Zależność jest tak jasna że nie chce mi się opowiadać.

    A nie jest odwrotnie - silna gospodarka duzo wydaje na innowacyjne
    technologie i dlatego, badz przy okazji - swietnie sie rozwija ?

> [...]
    >na inne źródła. Tak jak przestawił się w drewna. Człowiek to takie
    >zwierzę które sobie znajdzie rozwiązanie każdego problemu.

    Z drewna bylo latwo. Teraz moze byc potrzeba wrocic do drewna :-)

> [...]
    >dostrzeże wcześniej, ten przygotuje rozwiązanie, a ten co później-
    >pójdzie do tamtego i będzie musiał je kupić. Bo za darmo nie

    No, w miedzyczasie te nowe technologie sie upowszechniaja, tanieja,
    upubliczniaja

    >Proszę Cię.

    Jesli Poludniowa z roku 2000 chcesz porownywac do Etiopii, to ja
    Ciebie prosze ... chyba, ze sie pomyliles i chciales napisac 45 lat
    temu.

    Nawiasem mowiac - IMO dorobila sie nie innowacjach, tylko na taniej
    sile roboczej, trzaskajac tanie telewizory, magnetowidy, samochody na
    licencji, ale tez np statki czy stal.

    Tak siegam pamiecia - Volvo, Saab, Nokia, Ericsson - zabraklo im
    innowacji ?

    >My mamy ich samochody, a oni nasze pieniądze. Oni za te pieniądze
    >rozwijają swoją gospodarkę, a u nas ginie 50 pieszych na drogach w
    >weekend.

    No to nam podesla lepsze samochody i bedzie ginelo 40.
    Nawiasem mowiac - u nich ginie wiecej
    http://kojects.com/2013/05/23/road-safety-in-korea/

    >Nie, to nie jest gra o sumie zerowej.

    Jak sam pisales "bo za darmo nie dostanie".

    >a jak długo sie utrzyma? Na Zachodzie państwo opiekuńcze miało
    >utrzymać się po wsze czasy, pamiętasz "Koniec historii"?

    A to nie wiem, skad to stwierdzenie ?
    Ja raczej przyzwyczajony, ze to komunizm mial byc po wsze czasy.

> [...]
    >narodu, tylko rządzi reprezentant tej części narodu której chciało
    >się pójść na wybory, a to, jak się okazuje, zupełnie co innego.

    Ale co - ta czesc nie chce dobrobytu i opiekunczosci ?

    >Każdy naród w stanie dobrobytu wcześniej czy później zdegeneruje się
    >tak że upadnie.

    Cos w tym jest ...

    J.

  • 10. Data: 2016-01-15 08:48:25
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2016-01-14 12:31, s...@g...com pisze:

    > w skrócie w USA kolejna/ostatnia firma węglowa ma problem z długami.
    > W Angli kopalnie już zamknęli a w Niemczech kwestia roku czy dwóch.
    > Więc z węglem nie ma problemu i zostawimy coś dla kolejnych pokoleń.

    Najwazniejszym surowcem jest nie węgiel, itd, a software.
    --
    A S