  • 1. Data: 2013-04-16 08:14:21
    Temat: Grzejaca sie karta graficzna
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    Witam

    Od kilku lat bez problemow mi sluzy karta graficzna Gigabyte GeForce
    8600 GT. Ma ona pasywne chlodzenie - spory radiator, wiekszy od samej
    karty. Nigdy nie bylo z tym klopotow, ale ostatnio widze, ze sie grzeje.
    I to mocno. Narzedzie do kontroli temperatur pokazuje mi, ze juz na
    starcie grafika ma 60 stopni, a jak wlacze jakas gre to robi sie 80 i
    nawet widzialem 89 stopni. Caly komputer sie przez to podgrzewa, a i nie
    wiem jak dlugo pociagnie sama karta. Odkurzalem ja, ale to nie pomoglo.
    Czy to oznacza, ze karta bedzie do wymiany, czy sa na to jakies sposoby?
    Karta najnowsza juz nie jest, ale sluzy calkiem dobrze poza tym mankamentem.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 2. Data: 2013-04-16 08:52:38
    Temat: Re: Grzejaca sie karta graficzna
    Od: ikov <i...@t...pl>

    W dniu 2013-04-16 08:14, GAD Zombie pisze:
> [...]
    > Czy to oznacza, ze karta bedzie do wymiany, czy sa na to jakies sposoby?
    > Karta najnowsza juz nie jest, ale sluzy calkiem dobrze poza tym

    Zobacz czy da się (pewnie tak) zdjąć radiator, najlepiej próbować gdy
    jest jeszcze gorący. Ta karta ma swoje lata (mam też 8600gt, ale z
    wentylatorem), więc pasta termoprzewodząca może już nie spełniać swoich
    funkcji. Wyczyść starą i nałóż nową pastę. W dawnych czasach do jakiejś
    innej, pasywnej karty przykręciłem jakiś mały wiatraczek z odzysku.
    Różnica w temperaturze kolosalna.

  • 3. Data: 2013-04-16 10:20:01
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    > Nigdy nie bylo z tym klopotow, ale ostatnio widze, ze sie grzeje. I to
    > mocno. Narzedzie do kontroli temperatur pokazuje mi, ze juz na starcie
    > grafika ma 60 stopni

    a radiator na palec jaką ma temperaturę?

  • 4. Data: 2013-04-16 10:36:36
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 08:14:21 +0200, GAD Zombie napisał(a):
    Dziwnym przypadkiem mam podobnie. Tyle że ja już wymieniałem pastę i
    czyściłem z kurzu. Dodatkowo procesor zaczął się mocniej grzać jeśli
    tylko wystąpi jego większe obciążenie.

    --
    piecia aka dracorp

  • 5. Data: 2013-04-16 12:21:46
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-04-16 10:20, mappl pisze:

    > a radiator na palec jaką ma temperaturę?

    Niestety "na palec" rowniez nieciekawie, bo jest goracy jak sie go
    dotyka. Dlatego wiem, ze pomary sa w miare poprawne. Faktycznie karta
    rozgrzewa caly komputer od srodka :). Na zime piecyk dobry, ale idzie
    lato i przydalaby sie chlodziarka w zamian :)

  • 6. Data: 2013-04-16 13:19:52
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-04-16 10:36, piecia aka dracorp pisze:
> [...]
    > Dziwnym przypadkiem mam podobnie. Tyle że ja już wymieniałem pastę i
    > czyściłem z kurzu. Dodatkowo procesor zaczął się mocniej grzać jeśli
    Pomijając to, że się od paru dni zrobiło ogólnie cieplej, to takie
    objawy często oznaczają też padnięcie kondensatorów zasilacza (a
    przynajmniej znaczną utratę parametrów). Warto sprawdzić zasilacz, czy
    to otwierając go i organoleptycznie, czy przez podmianę na jakiś
    inny/nowy sprawdzony i pewny.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-04-16 14:21:11
    Od: Robson <r...@...pl>

    Przy okazji takiej operacji polecam wypolerowanie powierzchni.

  • 8. Data: 2013-04-16 15:23:33
    Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu>

    Dnia Tue, 16 Apr 2013 13:19:52 +0200, BartekK napisał(a):

> [...]
    > przynajmniej znaczną utratę parametrów). Warto sprawdzić zasilacz, czy
    > to otwierając go i organoleptycznie, czy przez podmianę na jakiś
    A tam to chyba nie zaglądałem jeszcze. Dzięki sprawdzę.
    Bo na płycie głównej wszystkie są w porządku, żaden nie jest spuchnięty.

    --
    piecia aka dracorp