  • 1. Data: 2011-06-16 14:05:28
    Temat: Re: Gwint prostok?tny w tokarce?!
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

    &gt;

    &gt; Próbuję z JFem wspólnie dojść do wniosku że siły... są!

    &gt; Konrad

    &gt; PS chociaż na wyboczenie możnaby zaradzić ułożyskowaniem obu końców i

    &gt; solidnym naciąnięciem onej śruby. Wżyciu nie widziałem wyboczonej

    &gt; struny gitarowej, a one dość cienkie bywają :-)
    Prawda ! Tylko że one nie muszą się &quot;kręcić&quot;. Choć, kto wie, może i tę
    dolegliwość dałoby
    się pokonać, np. przez przewijanie. Pewnie jak te siły są takie małe, to i koła
    zębate
    pewnikiem są przewymiarowane. Fakt inny, koła zmianowe muszą być na tyle sporawych
    rozmiarów co by wymieniający je w gitarze miał co wziąć do ręki. Co by je czuł w
    palcach.
    Tak nawiasem, to na egzaminie klauzurowym ( prawie pół wieku temu) konstruowałem
    skrzynkę posuwów gwintowych w tym i śrubę pociągową tokarki średniej wielkości.
    Ukłony dla Kolegów !
    W.Kr.