  • 1. Data: 2011-06-16 09:40:18
    Temat: Re: Gwint prostok?tny w tokarce?!
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

    &gt; On Jun 16, 4:15 am, J.F. wrote:

    &gt; &gt; On Tue, 14 Jun 2011 14:07:41 -0700 (PDT),  Konrad Anikiel wrote:

    &gt; &gt; &gt;On Jun 14, 9:35 pm, J.F. wrote:

    &gt; &gt; &gt;&gt; &gt;A sk d wiadomo co Oryginalny Pytacz skrawa na swojej tokarce?
    Czy

    &gt; &gt; &gt;&gt; &gt;powierzchnie czo owe czy boczne?

    &gt; &gt; &gt;&gt; bez znaczenia.

    &gt; &gt; &gt;&gt; &gt;Jaki i jak zak ada n ?

    &gt; &gt; &gt;&gt; t py ? Bo dopiero rolka do wyoblania/dogniatania przekonalaby mnie
    do

    &gt; &gt; &gt;&gt; jakis duzych sil w przesuwie suportu.

    &gt; &gt;

    &gt; &gt; &gt;Nie chodzi o o du e tylko wi ksze. O ile to nie jest przecinanie, to

    &gt; &gt; &gt;zawsze jaka tam si a b dzie, tym wi ksza im materia twardszy. Te

    &gt; &gt;

    &gt; &gt; A dlaczego przy przecinaniu nie mialoby byc sily ?

    &gt;

    &gt; Zapomniałem dopisać: pod warunkiem że przecina się normalnym nożem

    &gt; przecinakiem zgodnie z jego przeznaczeniem.

    &gt;

    &gt; &gt;

    &gt; &gt; &gt; ruby by nie by y Tr50, tylko M5 gdyby si nie by o.

    &gt; &gt;

    &gt; &gt; Te sruby musza byc dosc precyzyjne. Nie wiem czy M5 takie robia.

    &gt;

    &gt; Normalny gwint Tr50 ma skok 8mm, a normalny gwint M5 ma skok 0.8mm.

    &gt; Dziesięć razy bardziej precyzyjny, więc czemu się używa grubych śrub z

    &gt; trapezowym gwintem?

    &gt;

    &gt; Konrad
    Ironizuje Pan, Panie Konradzie?
    Odpowiem dla czego nie robi się śrub pociągowaych Tr 5 . Bo bywa, że śruba pociągowa
    jest
    ściskana siłami przyłożonymi do suportu i może się wygnąć.
    Resztę można przeczytać np w : Lewandowski, Obrabiarki...
    Ukłony,
    W.Kr.

  • 2. Data: 2011-06-16 10:14:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 16, 10:40 am, "W.Kr." <k...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > ciskana si ami przy o onymi do suportu i  mo e si wygn .
    > Reszt mo na przeczyta np w : Lewandowski, Obrabiarki...

    Próbuję z JFem wspólnie dojść do wniosku że siły... są!
    Konrad
    PS chociaż na wyboczenie możnaby zaradzić ułożyskowaniem obu końców i
    solidnym naciąnięciem onej śruby. Wżyciu nie widziałem wyboczonej
    struny gitarowej, a one dość cienkie bywają :-)

  • 3. Data: 2011-06-16 14:57:27
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    wrote:
    > Odpowiem dla czego nie robi si   rub poci gowaych Tr 5

    Panie Wiesiu, teraz zarys trapezowy już niemodny! Proszę, tu jest
    przykład trójkątnego:
    http://www.lmbearings.co.uk/index.php?p=roller-screw
    W maszynach CNC sie używa, to wytrzymuje dużo więcej niż trapez.
    Konrad

  • 4. Data: 2011-06-17 06:11:50
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    h.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    http://www.lmbearings.co.uk/index.php?p=roller-screw
    W maszynach CNC sie używa, to wytrzymuje dużo więcej niż trapez.

    Konrad, a masz może rysunek takiej "Roller Screws"
    ale na tyle duży, aby się dało wydrukować na kartce
    A4?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 5. Data: 2011-06-17 19:49:31
    Od: "Psot" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Konrad, a masz może rysunek takiej "Roller Screws"
    > ale na tyle duży, aby się dało wydrukować na kartce

    Też mnie mocno zaciekawiła konstrukcja , ale rysunku nie rozszyfrowałem. Kto
    zapoda czytelny rysunek tego ustrojstwa?
    Tak na marinesie to na CNC uczono mnie, że maszyny CNC mają głównie śruby
    kulkowe.
    Psot

  • 6. Data: 2011-06-19 21:55:50
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 17, 7:11 am, "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Konrad, a masz może rysunek takiej "Roller Screws"
    > ale na tyle duży, aby się dało wydrukować na kartce

    Dopiero wróciłem z Polski. Proszę bardzo:
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f7/Screw-
    Threaded_Mechanism.jpg
    A tak w ogóle http://www.google.co.uk/search?tbm=isch&hl=en&source
    =hp&biw=1920&bih=1137&q=%22roller+screw%22
    Nienowe :-)
    Konrad

  • 7. Data: 2011-06-20 18:07:45
    Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    A tak w ogóle
    http://www.google.co.uk/search?tbm=isch&hl=en&source
    =hp&biw=1920&bih=1137&q=%22roller+screw%22

    Faktycznie, bardzo nienowe...
    Dzięki!

    ...a gdzie byłeś w Polsce?

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.