    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: HDD czego nie wiem
    Date: Sun, 25 Sep 2011 13:47:13 -0400

    On Sun, 25 Sep 2011 17:45:13 +0100, "m4rkiz"
    <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    >oczywiscie, sa w cache
    >nie nie mozna, mozna zmieniac zawartosc cache, jezeli wylaczysz
    >kompa i zalaczysz ponownie to zmian na dysku przeciez nie bedzie
    >nie wiem z czym walczysz,

    co wam sie z ta walka porobilo? wojna idzie, ze tak wszyscy gotowi?

    > ide nie ma hot swapa, wiec nie przewiduje
    >ze wylaczysz dysk zostawiajac podpiety interfejs udajacy urzadzenie
    >ktorego nie ma

    wlasnie o to pytam. gdzie przechowywana jest ta informacja, ktora
    dopisuje do wylaczonego dysku? nadal w buforze dysku?
    jeszcze dokladniej. dysk ma odpiete zasilanie, de facto nie ma go juz
    w systemie, ale pozostal po nim bufor z informacja o strukturze danych
    dysku. do tego bufora moge dowolnie dopisywac katalogi i je tworzyc.
    moge tez skopiowac je w inne miejsca na innych dyskach. przyznasz, ze
    nie jest to zdrowe zachowanie, nawet jesli dysk nie byl usuniety
    poprawnie bo np. pady napiecia sie zdarzaja. i pytanie, czy jest to
    wina badziewnego interfaceu jak to byl sugorowal Rafal, czy tez
    blad/niedopracowanie w systemie. czy moze cos jeszcze? <rs>