  • Data: 2014-02-17 20:08:16
    Temat: Re: HTML5 - jak zorganizować drag and drop?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-17 19:01, Borys Pogoreło pisze:

    > Animacje to tylko przydatna rzecz, najważniejsza jest wygoda w obsłudze
    > DOM. Od tego można było kiedyś osiwieć. Ładnie opakowany AJAX też jest nie
    > bez znaczenia.

    Dodam swoje 3 grosze. Właśnie pracuję nad przebudową czyjegoś serwisu
    wykorzystującego ładnie opakowany Ajax na wersję "zero Ajaxu".
    Właściciel serwisu wydał kupę kasy na projekt i ... wyleciał z Googli w
    konsekwencji... bo jego strona praktycznie nie miała treści z punktu
    widzenia wyszukiwarki. Ajax nadaje się do wspomagania formularzy, być
    może czegoś tam jeszcze. A i tu czasem robimy sobie podwójną robotę bo
    validację akcji trzeba przeprowadzać raz poprzez Ajax a potem powtórnie
    po przesłaniu formularza. Nawet w kontekście niniejszego wątku myślałem
    o zastosowaniu Ajax'a ale odpuściłem sobie. Przenoszę i upuszczę coś
    gdzieś, pięknie to zaprezentuję a potem okaże się, że akcja na serwerze
    przyniosła inny efekt (nie zadziałała, powstał błąd, czegoś nie
    przewidziano itp) niż są prezentowane dane w JS. Lepiej przeładować
    stronę, pobrać dane od zera i poukładać wszystko w fizycznym porządku.

    Nie znajduję innego zastosowania Ajaxa o ile kompleksowo myślimy o WWW a
    nie tylko o posiadaniu efektownej szopki jarmarcznej.

    Marek