  • Data: 2009-01-10 16:28:27
    Temat: Re: II plan rozmyty
    Od: PSYLO <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > A więc 50/1.8 nie jest jedyny i niezastąpiony.

    Zgadza się, taka jest moja teoria. Obal ją innym nowym obiektywem
    portretowym za ~300 zł dla amatora z ambicjami. Nie śledzę całej oferty,
    może faktycznie pojawiło się coś lepszego - z przyjemnością się dowiem.

    > Powinna, skoro wydajesz sądy w rodzaju co się któremu producentowi
    > udało, a co nie.

    Wybacz, ale gadasz bez sensu. Co ma piernik do wiatraka? Sprawa jest
    bardzo prosta, mając do dyspozycji kwotę X zł można kupić albo kastrata
    Nikona albo pełnowartościowy korpus innego producenta, ja wybieram
    bramkę numer dwa. Możesz się z tym nie zgadzać, każdy ma prawo do
    własnego zdania.

    > Od Canona 40D? Z pewnością nie.

    Literówka, mea culpa.

    > Od Nikona D40 jest, wprawdzie niewiele, ale większy.

    Z ciekawości sprawdziłem. Wymiary zewnętrzne niemal identyczne (różnice
    raz na korzyść jednego, raz drugiego), zaś korpus Nikona cięższy o 25 g.
    Różnica praktycznie zerowa, ale gwoli ścisłości - 1000D od Nikona D40
    jest jednak ciut mniejszy (co oczywiście w praktyce nie ma żadnego
    znaczenia przy takich różnicach).

    --
    PSYLO