    From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ile mocy mogę podłaczyć na fazę?
    Date: Fri, 15 Jun 2012 00:06:13 +0200

    Użytkownik "marianek" <m...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    news:jrdmfa$e8k$1@inews.gazeta.pl...

    > Inaczej mówiąc
    > mogę podłaczyć do gniazdka 230V urządzeie o mocy 4,5kW czy 5kW/3?

    Możesz. Ale uważaj, żeby tego zabezpieczenia 10A nie spalić, bo to wcale
    takie trudne nie jest. Co prawda tam jest raczej zabezpieczenie zwłoczne,
    ale mi 10A (typu B) potrafiło wywalić przy załączaniu się mikrofalówki, czy
    też przy włączaniu listwy ze sprzętem komputerowym. Kuchenka, w tym samym
    czasie włączysz pralkę, zmywarkę i będzie po zabezpieczeniu. A tak poza tym,
    to te 5kW to zaledwie trochę ponad 2A prądu. Inna sprawa, że prąd chwilowy w
    momencie załączenia urządzenia może być wielokrotnie większy.