  • Data: 2017-06-24 13:34:57
    Temat: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS tak się zastanawia...

    > Jak duża oporność, dzięki czemu mniejsze obciążenie obwodu i większa
    > selektywność zapewne, to jak rozwiązać problem, żeby w słuchawkach
    > wydzielić odpowiednio dużo energii? Liczyć na dopasowanie 50:50, przy
    > którym jest to najefektywniejsze? Chyba, że amperozwoje to załatwią...
    > Głowa mi huczy, myślenie odpoczywa... Procha wziąłem, może się wyprostuje...
    > Bo z prawem Ohma, większa oporność, to mniejszy prąd. Żeby mprzy danej
    > oporności nawinąć więcej zwojów, to trzeba by grubszego drutu, to
    > amperozwojów będzie więcej. Ale i słuchawki urosną, bo zwojnica musi
> [...]

    Na ogół wszystkim się wydaje, że jak słuchawki, to drut musi być nawinięty
    wokół uszu. Od lat tak to wygląda, więc nie przychodzi na myśl, że może
    być inaczej. Tymczasem nie jest to jedyne możliwe rozwiązanie. Przetwornik,
    nawet duży i ciężki, może znajdować się w pudełku leżącym na stole.
    Do uszu dźwięk dochodzi gumianymi rurkami, jak w lekarskim stetoskopie.
    Takie konstrukcje były znane przed laty, a potem zapomniane. Pozwalają
    na osiągnięcie dużej sprawności, dobrej jakości i wymaganych parametrów
    elektrycznych.

    --
    Jarek