    Subject: Re: Indukcyjność cewki długofalowej
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <oijos2$kas$1@node1.news.atman.pl> <oilbi6$5ip$1@node1.news.atman.pl>
    <oilgm5$al4$1@node1.news.atman.pl> <oim78u$7np$1@node2.news.atman.pl>
    <ointco$l2v$1@node1.news.atman.pl>
    <3...@4...net>
    <oiquut$m50$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oir6pd$tl2$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oird3m$14u$1@node1.news.atman.pl> <s...@t...dom>
    From: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>
    Date: Tue, 27 Jun 2017 10:40:13 +0200

    W dniu 2017-06-27 o 02:08, Tomasz Szcześniak pisze:

    > Bo Juhas był odbiornikiem bateryjnym (i to na baterie starego systemu),

    Kabelek do baterii miał 4 końce - od A- do Ż+ :)

    > dla niezelektryfikowanych uzytkowników, a nie odbiornikiem przenośnym.

    :)

    > Nawet duże i luksusowe radia były produkowane w wrsjach bateryjnych,
    > bo nie wszędzie jeszcze był dostępny prąd sieciowy.

    Nie widziałem takiej baterii i tak się zacząłem zastanawiać jak
    wyglądało zabezpieczenie przed porażeniem? W końcu tam parę woltów było.

    > Przy okazji - były też sieci prądu stałego, więc pierwotnie (do ok 1935
    > roku) odbiorniki sieciowe były w wersji na prąd zmienny lub stały,
    > potem, wraz z postępem w konstrukcji lamp, te drugie zostały zastąpione
    > wersją uniwersalną.

    Zastanawiałem się nad zasilaniem odbiorników (i radiostacji) w czasie
    wojny. Jak to robiono żeby nie zwracać uwagi? No bo przecież baterii do
    zabronionych odbiorników raczej nikt nie kupował.

    Pozdrawiam

    DD