    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Info z UKE
    Date: Mon, 07 Mar 2011 10:58:44 +0100

    W dniu 2011-03-07 09:23, Icek pisze:

    > i co się stanie jak masz do serwera speedtestu 100Mb/s i nagle 2 ludzi
    > zacznie testować? Zakładasz, że taki stan się nie trafi ale może się trafić

    Po pierwsze primo - żeby sprzedać kontrakt 100M uczciwie, trzeba to już
    zrobić na porcie 1G. 100M na porcie 100M nie istnieje. Postawienie
    własnego speedtesta na linku 1G nie stanowi imho większego problemu. Ja
    przy parametrach usługi 100M napisałem, że wymagam portu 1G, w
    przeciwnym razie max przepływność jest ograniczona technicznie do 70M.
    Podobnież robi nawet tepsa na metroethernecie - na porcie 100M nie
    sprzedadzą Ci więcej jak 80M.

    > ale co innego dupochron ustawowy a co innego zadowolenie klienta.

    Oczywiście. Ale dla przejrzystości warunków będzie imo lepiej, jeśli
    urzędowa procedura powstanie. Zresztą - jak będziesz mieć dobrą usługę -
    normalni ludzie nie przyjdą Ci robić smrodu, a nienormalnych znachorów
    przepędzisz ustawową procedurą.

    > Bo
    > chyba nie liczysz, że ustawodawca który nie ma pojęcia o telekomunikacji
    > utworzy ustawę, która zdefiniuje jak liczyć "szybkość internetu" ??

    Może jak będziemy tu długo i dobitnie wyrażać nasze poglądy, to uda się
    coś sensownego sklecić :)

    > no nie dziwne, kup 28 albo 56MHz nawet w 38GHz. To mało nie kosztuje

    38 nie jest tragiczne. Fajne są graty na 76 i wyżej, natomiast na 13, 18
    czy 23 to jest porażka. Nie dość, że brakuje kanałów, to cena z kosmosu
    - za graty i za pasmo.

    --
    Ślązak