  • 221. Data: 2011-03-09 17:38:24
    Temat: Re: Info z UKE
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Sied@r wrote:

    > Do UKE tak - ale skąd pewność, że klient nie pracuje dla konkurencji i
    > interesują go dość specyficzne dane. W większości firm takie dane są w
    > miarę poufne.

    Ciężkie jest życie ISP, ale cóż robić?
    Tój arument mnie zupełnie nie przekonuje; wręcz przeciwnie,
    jest raczej argumentem "za" a nie "przeciw", bo akurat w moim
    interesie leży, żeby konkurencja dawała sobie wzajemnie po
    tyłkach. Niech się ISP więcej zastanwia nad tym jak mi dogodzić,
    niech się stara o jakość usług i kombinuje, jak to pogodzić
    z walką cenową, zamiast tępić konkurencję metodami wywiadowczymi,
    co w ogólnym rachunku psuje poziom usług dostępnych na rynku.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 222. Data: 2011-03-09 23:17:27
    Temat: Re: kwiatki
    Od: Przemysław Gubernat <r...@W...r3pc10.pl.na.newsach>

    W dniu 2011-03-08 14:20, Icek pisze:

    > ja kiedyś miałem taki przypadek jak jeszcze był internet 64-128kb/s:
    >
    > - dzień dobry, ja chciałam zgłosić reklamacje, kupiłam internet 128kb/s a ta
    > ikonka pokazuje 100. Ale w sumie nie dzwonie że coś działa źle bo działa mi
    > dobrze. Tylko wie Pan, sąsiadka kupiła 64kb/s i też jej pokazuje 100. I trzebaby
    > to naprawić

    Spoko miałem klienta któremu pokazywało 100Mbit a miało pokazywać 768 Mbit ;-)
    Oczywiście miał pakietm 768 kbit (ale to było już jakiś czas temu)

    --
    [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
    CB: Intek M-490 ML 145

    +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
    | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna |
    =-=-=-=-+

  • 223. Data: 2011-03-10 06:50:55
    Temat: Re: przykład praktyczny :)
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2011-03-09 14:13, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Banach" <a...@g...pl>

    > Nie powiesz ?

    > Chodzi Ci o naciąganie klientów ???

    chodzi o to, że masz blade pojęcie, a zachowujesz się jak na forum onetu

  • 224. Data: 2011-03-10 16:24:33
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-09 18:23, Slawek Kotynski pisze:

    > Ale to nie jest powód, żeby _wszystkich_ klientów traktować jak idiotów.
    > Zresztą od strony klienta to całkiem wesoło wygląda, tylko żarty
    > bardziej ponure.
    jak traktujesz jak idiote to w końcu trafiasz na klienta który twierdzi:
    "ja jestem informatykiem, idiote Pan ze mnie robi".

    Jak wymagasz podstawowej wiedzy to się dowiesz: "jestem z opieki
    paliatywnej, nie mam pojęcia na temat komputera"

    Ja zawsze zaczynam standardowo "proszę kliknąć w ikonkę połączenia
    sieciowego". Po tym oceniam czy ktoś ma pojęcie czy nie choć czasami
    bywa też to mylące.

    Icek

  • 225. Data: 2011-03-10 18:24:01
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl>

    > chodzi o to, że masz blade pojęcie,

    no i klienci mają blade

    > a zachowujesz się jak na forum onetu

    no i klienci tak się zachowują

  • 226. Data: 2011-03-10 18:50:54
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Idea przedstawiona w projekcie ustawy Ministerstwa Infrastruktury (90%
    > deklarowanej prędkości jako próg odpowiedzialnosci dostawcy usługi)
    > jest ok, ale sam przepis wymaga modyfikacji zanim trafi do sejmu.
    > No bo jak to ma byc mierzone? Robilismy juz w niektórych małych
    > sieciach, za ich zgodą, pomiary i prowadzilismy dyskusje z ich
    > operatorami. Mamy troche doświadczeń. Klienci uzywają strony www.speedtest.net,
    > inni www.speedtest.pl, inni jeszcze innych stron poza granicami kraju.
    > A regulator używa sond i sharke'ów. Jaki pomiar będzie wiarygodny?

    Ustawa jest nieuczciwa. Abstrahując od metodologii pomiaru prędkości
    (brak wzorca) ISP kupuje łącze operatorskie gdzie ma przewidziane
    gwarancje przepustowości oraz czas reakcji na awarię. Za niedotrzymanie
    warunków przewidywany jest koszt liczony od rzeczywistego okresu
    niedotrzymania parametrów. Nie muszę przypominać, że koszt takiego łącza
    waha się w granicach 30-300zł za 1Mpbs w zależności od operatora,
    miejsca dostarczenia oraz wolumenu. Ustawa zaś przewiduje niepłacenie
    całego miesiąca przy wielokrotnie niższym koszcie płaconym przez
    abonenta za 1 Mbps.

    JanuszR

  • 227. Data: 2011-03-11 00:00:39
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-10, o godz. 17:24:33
    ącej. Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > jak traktujesz jak idiote to w końcu trafiasz na klienta który
    > twierdzi: "ja jestem informatykiem, idiote Pan ze mnie robi".

    Z drugiej strony dzwonisz na blulajn przypadkiem będąc u znajomych i
    informujesz: dobry wieczór; nazywam się xxx yyyy: na tym numerze jest
    neostrada - dzieje się to i to; objawy wskazują na to i to; system
    podłączonego komputera to Ubuntu; objawy wskazują na to i to. Po czym
    blondi na blulajn zadaje pierwsze pytanie: czy ma pan koło zegarka taką
    ikonkę? W tym momencie wiem że tzw. "konsultant" ma mnie w dupie i
    nawet nie słucha co ja do niego mówię. I wtedy informatykowi włącza się
    bofh-mode i odpowiada: ale ja tu mam czarny ekran i żadnej ikonki. ;-)

    Żeby skrócić komentarze: wiem jak wygląda bulajn i ogólnie call-center
    miałem okazję poznać to od środka przez kilka lat jako administrator
    bazy danych a potem szef działu IT w firmie z tego żyjącej.
    Doświadczeni bezcenne - potrafię telefonicznego akwizytora spławić w
    20-30 sekund ;-)

    Zdrówko

  • 228. Data: 2011-03-11 06:34:26
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > Doświadczeni bezcenne - potrafię telefonicznego akwizytora spławić w
    > 20-30 sekund ;-)

    Żadne osiągnięcie. :P Ja to robię w 5 sekund. :)
    Ale jeśli ktoś ma ochotę się przyłożyć do tępienia telemarketingu,
    to należy takiego trzymać przynajmniej 30 minut...
    udawać żywe zinteresowanie i wypytywać o detale.
    Na koniec stanowcze "Dziękuję, nie mam czasu. Do widzenia".

  • 229. Data: 2011-03-11 07:30:24
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-03-11, o godz. 07:34:26
    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał(a):

    > Żadne osiągnięcie. :P Ja to robię w 5 sekund. :)

    Ale ja mówię o upierdliwych. Trafiają się bezczelni z żądaniami typu:
    proszę podać telefon do żony bo pan musi. I gadający że telefon mają z
    linii telefonicznej podczas gdy numer jest od 12 lat (czyli od chwili
    aktywowania) zastrzeżony.

> [...]
    > udawać żywe zinteresowanie i wypytywać o detale.
    > Na koniec stanowcze "Dziękuję, nie mam czasu. Do widzenia".

    Jeśli chcesz przeciągać romowę to jeszcze lepiej poprosić o czas do
    namysłu i o kolejny telefon. I znów pół godziny i znów niezdecydowanie.
    Tylko że trzeba na to mieć czas i pamiętać że telemarketer oprócz
    sprzedaży dostaje kasę za godziny dyżuru. Więc za rozmowę z Tobą kasę
    dostanie - tyle że mniej.

    Zdrówko

  • 230. Data: 2011-03-11 07:31:36
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-03-10 19:50, JanuszR pisze:

> [...]
    > miejsca dostarczenia oraz wolumenu. Ustawa zaś przewiduje niepłacenie
    > całego miesiąca przy wielokrotnie niższym koszcie płaconym przez

    ale nic dziwnego, pomysł przygotowany jest przez jakiegoś sfrustrowanego
    pracownika ministerstwa infrastruktury, który nie ma bladego pojęcia o
    internecie.

    myślisz, że taki urzędnik wie coś więcej niż sędzia, który podpisał się
    pod "siedzibą internetu w warszawie" ??
    (http://bartowl.do.pl/~icek/siedziba_internetu.gif)

    Icek