  • 1. Data: 2010-07-28 23:23:49
    Temat: Inna opona na jednej osi
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    Witam
    Mialem dzisiaj taki przypadek, ze przy predkosci 50-60
    wylecial mi przed maska kot. Awaryjne hamowanie...
    zarzucilo autem i obtarlem lewym kolem o kraweznik.

    Szczesliwie kotu sie nic nie stalo i pobiegl dalej.
    Natomiast u mnie pekla przednia opona a felga.jest lekko przetarta.

    Wymienilem kolo na zapasowe i teraz auto samo"zmienia pasy"
    Zastanawiam sie co to moze byc i co trzeba bedzie sprawdzic samemu
    a co bedzie wymagac pilnej interwencji mechanika.

    Z kasa u mnie krucho wiec podpowiedzcie co bedzie trzeba
    koniecznie wymienic albo zrobic? Prostowanie felgi? sprawdzanie geometrii,
    wymiana drozka, piasta, caly drozek do regeneracji albo wymiany?

    Jezli ktos mial tak przygode, ze przy predkosci 50-60 km obtarl o kaweznik
    to prosze o podpowiedz

  • 2. Data: 2010-07-28 23:30:44
    Temat: Re: Inna opona na jednej osi
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Jezli ktos mial tak przygode, ze przy predkosci 50-60 km obtarl o kaweznik
    > to prosze o podpowiedz

    Jedź sprawdzić zbieżność a najlepiej geometrię. Na pomiarach wszystko
    wyjdzie. Felga do sprawdzenia u gumiarza.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 3. Data: 2010-07-29 09:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Zastanawiam sie co to moze byc i co trzeba bedzie sprawdzic
    > samemu
    > a co bedzie wymagac pilnej interwencji mechanika.

    Jesli zapas ma inne rozmiary to wszystko mozliwe, ale jesli
    przywaliles w kraweznik to mogly sie tez rozne rzeczy pokrzywic.

    >Prostowanie felgi?

    Byc moze. Zobacz u gumiarza czy bije .

    > sprawdzanie geometrii,

    Byc moze.

    J.

  • 4. Data: 2010-07-29 12:12:08
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Użytkownik "Bastion" <b...@m...pl> napisał

    > Jesli zapas ma inne rozmiary to wszystko mozliwe,

    Wlasnie mam nadzieje, ze to jest kwestia tylko roznych opon,
    zapasowa jest nowiutka z idealnym bierznikiem natomiast
    druga opona jest stara, nie wiem czy ma jeszcze 1mm bierznika.

    > ale jesli przywaliles w kraweznik to mogly sie tez rozne rzeczy pokrzywic.

    To nie bylo przywalenie tylko mocna obcierka, do tego
    stopnia mocna ze opony poszedl dym jak przy "paleniu gumy".

  • 5. Data: 2010-07-29 12:17:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Bastion" <b...@m...pl> wrote in message

    > Wlasnie mam nadzieje, ze to jest kwestia tylko roznych opon,
    > zapasowa jest nowiutka z idealnym bierznikiem natomiast
    > druga opona jest stara, nie wiem czy ma jeszcze 1mm bierznika.

    No to masz sie czym chwalic..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 6. Data: 2010-07-29 12:27:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapasowa jest nowiutka z idealnym bierznikiem natomiast
    > druga opona jest stara, nie wiem czy ma jeszcze 1mm bierznika.

    Nie wiem czy by mialo taki wplyw - pytanie raczej czy felga
    identyczna.
    I nie tylko rozmiar, ale przede wszystkim ET

  • 7. Data: 2010-07-30 21:25:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Bastion pisze:

    > Wlasnie mam nadzieje, ze to jest kwestia tylko roznych opon,
    > zapasowa jest nowiutka z idealnym bierznikiem natomiast
    > druga opona jest stara, nie wiem czy ma jeszcze 1mm bierznika.

    Szerokość ta sama? Rozmiar felgi ten sam? Nie jest to może zimówka?
    Odnośnie starego bieżnika, to przy mniej niż 1,6 mm Pan policmajster
    zabiera dowód.

  • 8. Data: 2010-07-30 22:00:41
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 30 Jul 2010 21:25:09 +0200, osobnik zwany BQB wystukał:

    > Odnośnie starego bieżnika, to przy mniej niż 1,6 mm Pan policmajster
    > zabiera dowód.

    paragraf?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2010-07-30 22:13:08
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

    > Szerokość ta sama?

    Tak 195/65 R15

    > Rozmiar felgi ten sam? Nie jest to może zimówka?

    Nie wiem, nie przyszlo mi do glowy zeby to sprawdzic,
    auto jest po leasingowe i po serwisowe wiec myslalem, ze OK.
    Oczywiscie Sprawdze.

    > Odnośnie starego bieżnika, to przy mniej niż 1,6 mm Pan policmajster zabiera dowód.
    Tak to wiem;(

    Dzieki za cenne uwagi.

  • 10. Data: 2010-07-30 22:49:44
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Jesli zapas ma inne rozmiary to wszystko mozliwe, ale jesli

    raczej nie sadze ze kolo ma takie znaczenie bo np jak samochod jest sprawny
    to po wsadzeniu dojazdowki ktora jest zwykle nizsza jedzie sie praktycznie
    normalnie