  • Data: 2017-09-27 14:04:52
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > No to masz problem konfliktow do rozwiazania.

    > Hm, 555 to raczej nie powinny, bo to bylo od poczatku ustalone, ludzie
    > uzywaja na milion sposobow i musi byc kompatybilne.
    > Ale moze byc problem w jakis cmos wersjach.
    > A tam w ogole jakis tajemniczy NA555

    Podejrzewam że po prostu Texas Instrument tak oznacza 555 i po prostu
    prmuje swoją kostkę.

    > Nie analizowalem tego, bo pomysl uzycia 555 jakis dziwny mi sie od
    > poczatku wydawal, a opis wyjatkowo ubogi :-)

    Czemu dziwny?

    > Wydaje mi sie, ze chca to wyzwalac bitem startu, a czas dobrany na
    > caly pakiet ... ktory musi byc stałej dlugosci.

    Nie cały pakiet, jeden bajt z hakiem.
    Owszem, bit startu wyzwala, a potem każde następne zero wydłuża.

    Generalnie jest zasada w RS485 half duplex, że przełączanie na nadawanie
    odbywa się po czasie równym lub większym od czasu transmisji półtora znaku.

    > Troche za malo dokladne mi sie to wydaje - albo zbyt precyzyjnego
    > strojenia wymaga.

    Trzebaby policzyć jak wyglądają tolerancje czasów uzyskanych dla NA555 dla
    np baudrate 9600, gdzie transmisja znaku 7 bitowego z bitem parzystości, a
    więc 10 bitów wliczając start i stop trwa ciut ponad 1ms.

    > Tak czy inaczej druciarstwo - zamiast podac 2.5V podajemy 200mV :-)

    To już nawet nie o te same wolty się rozchodzi a łatwość zakłócenia linii
    sterowanej wysokooporowym źródłem napięcia.

    > Dodac jakis timerek co by odmierzyl ten 1 bit na przeladowanie byloby
    > stosunkowo prosto.

    Wciąż druciarstwo :-) I lepiej się dogadać z programistą, aby machał RTSem.
    O ile okaże się chłop kumaty...