  • Data: 2017-09-27 16:35:03
    Temat: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:oqg454$epa$...@d...me...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Podejrzewam że po prostu Texas Instrument tak oznacza 555 i po prostu
    >prmuje swoją kostkę.

    Tez tak mysle ... ale strzezonego ..

    >Czemu dziwny?

    Bo jego mozliwosci nie bardzo mi pasuja do zadania ... choc moze sie
    mylilem.

    >Nie cały pakiet, jeden bajt z hakiem.

    Napisali "fixed length packet". I dla przykladu podali 30 bitow :-)
    Przyznaje - na bajtach mialoby to spory sens.

    >Owszem, bit startu wyzwala, a potem każde następne zero wydłuża.

    Nie, 555 nie jest "retrigerable".
    Sens ma, gdy jest nastrojony na 9.5 bita, bit startu wyzwala, potem
    mamy 8 bitow danych, potem jeden bit stopu, i w jego polowie 555 sie
    wylacza.
    Kolejny bit startu wyzwala, i tak sie nadaja kolejne bajty, jedyne co
    nam moze przeszkadzac to to wylaczenie nadajnika w połowie bitu stopu.

    Ale ... to wymaga precyzyjnego ustawienia na te 9.5 bita.

    >Generalnie jest zasada w RS485 half duplex, że przełączanie na
    >nadawanie
    >odbywa się po czasie równym lub większym od czasu transmisji półtora
    >znaku.

    no o d* w tym ukladzie.
    Wyzwoli ci sie na pierwszym bajcie, wylaczy w polowie drugiego, wlaczy
    dopiero na kolejnym zerze, a jedynki nie beda aktywnie wysylane .

    No i ... masz 800MHz procesor, jestes pewien, ze nie odpowie w czasie
    szybszym niz ~4 bity, 0.4ms.

    >To już nawet nie o te same wolty się rozchodzi a łatwość zakłócenia
    >linii
    >sterowanej wysokooporowym źródłem napięcia.

    Niskooporowym, bo terminatory ~120 ohm :-)

    J.