    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Izolowany konwerter zrobić z RS232 na RS485
    Date: Wed, 27 Sep 2017 17:56:55 +0200
    <oq383a$h18$1@dont-email.me> <oq39qv$t3$1@node2.news.atman.pl>
    <oq3i3v$14g$1@dont-email.me>
    <1twaf8qykgqv6$.12r519vb638hx.dlg@40tude.net>
    <oq3ohg$jq0$1@dont-email.me> <w...@4...net>
    <oq41og$kd1$1@dont-email.me> <oq58vm$jtf$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <1igniw41jfh8l$.1pbrhp2du7lsa$.dlg@40tude.net>
    <oq5u0c$rvk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59c8d28a$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqb4nt$t2m$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59c91d2a$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqbdhp$ij$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <59c93c34$0$640$65785112@news.neostrada.pl> <oqcejp$37t$1@dont-email.me>
    <59ca0b2c$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <oqe5km$on2$6@dont-email.me> <oqfs4e$osq$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <oqg3kq$b2c$1@dont-email.me>

    W dniu 2017-09-27 o 13:56, Pszemol pisze:

    > 2 przewody, half duplex. Jak Ty używasz?

    Napisałem przed chwilą w odpowiedzi dla J.F.

    > Jakoś wyobrażam sobie, że łatwiej wstrzyknąć do linii zakłócenia gdy żaden
    > nadajnik nie jest włączony i linia jest tylko lekko spolaryzowana
    > opornikami fail safe o względnie dużej wartości (a więc masz źródło
    > napięcia o dużej Rwew, niż gdy nadajnik wymusza w niej napięcie
    > tranzystorami push pull, źródło napięcia o małej Rwew.

    Zakończenie zawsze musi mieć impedancję taką jak linia. Typowe dla RS485
    podobno 120om, ale my używamy obecnie standardowej skrętki UTP więc 100om.

    Więc impedancja źródła wymuszającego napięcie musi być rzędu 100om.
    Scalak fail-save nie wymaga wymuszania - po prostu jego próg jest
    precyzyjniej ustawiony - nie -200mV do + 200mV tylko np -100mV +-30mV (a
    może na plusach bo już nie chce mi się dochodzić czy jak jest 1-ka to
    się nazywa, że napięcie na linii dodatnie, czy ujemne).

    Zapewne wymuszenie przez nadajnik daje większy odstęp od zakłóceń, ale
    nie obawiałbym się sytuacji dobrze zdefiniowanego fail-save. To jest
    skrętka - praktycznie znikomo wrażliwa na zakłócenia wnikające do niej
    jako różnica napięć. Zakłócenia różnicowe pojawią się chyba najpewniej
    jako wynik zamiany zakłóceń sumacyjnych na różnicowe na niesymetriach
    nadajników/odbiorników. Podejrzewam, że włączony nadajnik może być
    bardziej niesymetryczny niż odbiornik, czy rezystor zakończenia linii
    (my stosujemy scalaki fail-save więc nie wymuszamy żadnego napięcia gdy
    nikt nie steruje linii).
    P.G.