    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Jak TP/Orange konfiguruje modemy dsl?
    Date: Sun, 28 Oct 2012 17:06:16 +0100

    Lemat pisze:

    > Dostaniesz 4 adresy IP z czego tylko jeden będzie dla ciebie użyteczny.
    > 3 brakujące adresy to właśnie IP routera, broadcast i adres sieci.

    Ha! Czyli mam pulę adresów np. .0, .1, .2 i .3. Z tego .1 to router, a
    .2 to mój wewnętrzny serwer. (Albo odwrotnie, mniejsza o to...).
    Adres .2 jest widoczny z zewnątrz i dostęp do niego jest przez port eth
    modemu, więc można na mim postawić co się chce.
    Jednocześnie modem na swoim adresie .1 robi NATa dla klientów wifi. Tak,
    to ma nawet sens... :-)

    Tylko czy istotnie tak jest, czy to tylko mój wymysł? Może ktoś potwierdzić?

    --
    MiCHA