  • 11. Data: 2017-05-29 08:01:42
    Temat: Re: Jak bezprzewodowo przekazać sygnał z sensora bezpieczeństwa?
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-05-28 o 21:54, Irek.N. pisze:
    > Jeszcze mi coś przyszło do głowy. Masz około 0,5m/s na końcu. Dasz radę
    > to wyhamować bezpiecznie ?
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    całość jest napędzana poprzez przekładnię ślimakową z silnika 24V DC.
    zwarcie silnika w przypadku wykrycia kolizji powinno dać pożądany efekt.
    oczywiście przekładnia spojrzy na delikwenta z wyrzutem, ale... :)

    nad skanerem też się zastanawiałem, może to być jakas opcja.

    a.

  • 12. Data: 2017-05-29 08:02:58
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    > A te maty bezpieczeństwa, które leżą na posadzce?
    >
    > Robert

    urządzenie jest mobilne, a na podłodze może być coś nieprzewidywalnego,
    np w zeszłym tygodniu był drewniany podest ułatwiający pracownikom
    dostęp do czegoś-tam :-)

    a.

  • 13. Data: 2017-05-29 08:03:55
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    > Ja bym ogrodzil. Otworzenie drzwi by zatrzymywalo.

    to jest rozwiązanie "najłatwiejsze", czyli oczywiste ale z powodu
    organizacji miejsca pomiarów - nierealne..

    a.

  • 14. Data: 2017-05-29 10:06:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 May 2017 21:43:31 +0200, Miller Artur napisał(a):

    > a taki czujnik reaguje na kupę stali na granicy obszaru chronionego? jak
    > z powtarzalnością? czy są modele atestowane do zadań związanych z
    > bezpieczeństwem?

    Dopólki stal się nie rusza to nie reaguje. Co do atestu to czujnik
    systemu alarmowego dosyć wyraźnie jest związany z bezpieczeństwem :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 15. Data: 2017-05-29 10:06:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Miller Artur" <n...@d...com> napisał w wiadomości

    > to jest rozwiązanie "najłatwiejsze", czyli oczywiste ale z powodu
    > organizacji miejsca pomiarów - nierealne..

    Przypomniał mi się pewien żart, pewnie go spalę... ale jego wymowa była
    mniej-więcej taka:
    Jak coś jest łatwe, to jest trudne.
    Jak coś jest trudne, to jest to bardzo trudne.
    Jak coś jest bardzo trudne, to poradzi sobie z tym nawet twoja teściowa i to
    bez dodatkowej pomocy.

    NMSP:)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 16. Data: 2017-05-29 10:54:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > się czegoś do niej.
    >
    > problem pojawia się z połączeniem sensora bezpieczeństwa z układem
    > realizującym zabezpieczenie. normalnie wykonuje się je przewodem, tutaj
    > jednak nie mam połączenia pomiędzy ruchomą belką a resztą układu.
    >
    > pytanie więc: czy dopuszczalne jest wykonanie takiego połączenia
    > bezprzewodowo? jesli tak, to czym? zaznaczam, że realizacja techniczna
    > nie jest problemem, zagadką jest spełnienie wymagań, które pozwoli na
    > wystawienie deklaracji zgodności CE. Niemożliwe jest też wykonanie
    > "obudowy" całego urządzenia, zapewniającej brak dostępu do ruchomych

    Nie wiem, co za urządzenie i nigdy nie miałem do czynienia z dyrektywą
    maszynową. Ale taka belka wydaje mi się niezbyt ciężka i jej prędkość
    niezbyt wielka.
    Rozumiem, że obraca się prawie jednostajnie. Może wystarczy ją obłożyć
    gąbką i napędzać przez słabe sprzęgło?
    P.G.

  • 17. Data: 2017-05-29 20:41:06
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-05-29 o 10:54, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > niezbyt wielka.
    > Rozumiem, że obraca się prawie jednostajnie. Może wystarczy ją obłożyć

    masy i prędkości niewielkie, fakt. ale jak w czoło koniec przyfandzoli,
    to guza nabije...

    a.

  • 18. Data: 2017-05-29 23:04:58
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 28.05.2017 17:57, Miller Artur wrote:

> [...]
    > takiego jak stosuje się w szlabanach albo obrotowych drzwiach. drugi
    > pomysł to bariera optyczna zamontowana na belce, wykrywająca zbliżenie

    No i właśnie coś takiego montuje się na bramach przesuwnych albo
    podnoszonych. Sygnał przekazywany jest radiowo, dwukierunkowo, tzn.
    urządzenie pyta układ zabezpieczający czy może wykonywać ruch.
    Można też zrobić to jednokierunkowo na zasadzie, że urządzenie
    zabezpieczające nadaje cały czas: OK OK OK OK OK STOP! - jak OK nie
    dojdzie to też maszyna robi stop.
    Czujnik mikrofalowy zapomnij. Jakikolwiek ruszający się metal w pobliżu
    to jest alarm.
    Można by natomiast spróbować czujnik optyczny odbiciowy zamocowany na
    belce w kierunku ruchu - jest szansa, że belka wyhamuje zanim uderzy w
    przeszkodę.

    --
    Mirek.

  • 19. Data: 2017-05-30 10:17:22
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-05-29 o 23:04, Mirek pisze:

> [...]
    > Można by natomiast spróbować czujnik optyczny odbiciowy zamocowany na
    > belce w kierunku ruchu - jest szansa, że belka wyhamuje zanim uderzy w

    i takie coś chyba właśnie powstanie.

    amen :-)

    a.

  • 20. Data: 2017-05-30 12:07:46
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-05-29 o 20:41, Miller Artur pisze:

    > masy i prędkości niewielkie, fakt. ale jak w czoło koniec przyfandzoli,
    > to guza nabije...

    Dlatego gruba gąbka.
    Pierwszy dzień syna (chyba miał 9 lat) na snowboardzie - godzina z
    instruktorem i potem udało mu się 1300m zjechać bez przewrotki.
    Skoro mu tak dobrze idzie to wieczorem (21-sza) poszedłem z nim na
    orczyk (te 1300m to były kanapy) aby się nauczył wjeżdżać. Ja w butach -
    tylko dawałem bilet do kasowania. Oprócz niego na stoczku tylko 2
    narciarzy - orczyk prawie pusty jeździł. Za którymś razem wywalił się
    zaraz na początku - pomogłem - pobiegłem z nim kawałek i potem się
    zatrzymałem patrząc czy będzie znów leżał, czy ustoi.
    Jak oberwałem w łeb następnym orczykiem to chyba gwizdy aż do granic
    wszechświata zobaczyłem ... :)
    P.G.