    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Jak i gdzie sprzeda? kod ?r?d?owy i prawa autorskie.
    Date: Wed, 30 Sep 2009 15:55:08 +0200

    Roman Werpachowski wrote:

    > Przeciez obaj wiemy, ze jak raz to pusci na Open Source, to szanse na
    > zarobienie konkretnych pieniedzy na tym programie drastycznie maleja.
    >
    > Przyklad:
    >
    > 1. autor wypuszcza wersje 1.0 na licencji OS
    > 2. community wspolnie z autorem rozwija kod, zalozmy ze z pozytkiem
    > dla uzytecznosci aplikacji, do wersji 2.0
    > 3. autor oglasza, ze od wersji 2.1 program jest komercyjny
    > 4. community obrzuca autora bluzgami anonimowych przyszczersow i
    > forkuje wersje 2.0
    > 5. autor musi konkurowac ze swoim wlasnym softem, tylko ze konkurencja
> [...]

    W przypadku bibliotek jest nieco lepiej - patrz Trolltech: działał
    i miał się dobrze, i dalej działa w ramach Nokii. A Qt było między
    innymi na otwartej licencji.

    Licencje OS są niewyłączne. Przy dobrym sformułowaniu masz tak:
    community rozwija, a my sprzedajemy tym, którzy nie chcą otwierać swoich
    produktów 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net