  • Data: 2016-10-27 10:27:28
    Temat: Re: Jak ładowarka rozpoznaje nieinteligentne ogniwa?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:nuqis6$a11$...@n...chmurka.net...
    >Mam dużo częściowo zużytych paluszków, które jeszcze do wielu rzeczy
    >mogą się przydać. Jak je mierzę to zawsze pod obciążeniem bo to daje
    >informację na ile dany paluszek zużyty.

    Podobnie robili amerykanie. Ale im chodzilo o litowe, wojskowe,
    nietypowe i drogie baterie, wiec ocena stanu i wyslanie zolnierzy na
    krotkie cwiczenia z taka polowicznie dobra przynosilo wymierne
    korzysci.

    Mnie sie natomiast cos obilo, ze nasze wojsko w latach ~60-tych,
    uzywalo akumulatorow NiCd i przetwornic do zasilania radiostacji ...
    lampowych.
    Przetwornice mialy byc stare wibracyjne lub nowe tranzystorowe.
    Ale nigdy tego nie widzialem w realu.

    >Mierzenie bez obciążenia nie daje tej informacji bo różnice napięć
    >niewielkie. Ta wada może w temacie wątku być zaletą. Nie robiłem
    >takich prób, ale bym podejrzewał, że prawie każdy bez obciążenia
    >będzie miał rzędu 1,5V.

    Zwykle alkaliczne baterie nie - ch-ki nie zdejmowalem, ale wsrod
    zuzytych widze rozne napiecia - od 1.4 do 0.9V.

    NiMH to inna bajka - chwila ladowania i wraca 1.2V, choc w pelni
    naladowane to ~1.4 trzymaja.

    >A jeśli nie to następne podejrzenie by było, że po podładowaniu
    >trochę (np.200mA przez 5s) będzie miał 1,5V, a takie potraktowanie
    >żadnemu paluszkowi bez względu na technologię nie zaszkodzi.

    A przy okazji moza zmierzyc opor wewnetrzny.

    >Kiedyś potraktowałem 200mA/kilka minut dwie małe pastylki z
    >kalkulatora (LR44) bo go potrzebowałem, a zapaśnych nie miałem.

    Ja w peweksowych czasach ladowalem bateryjki do zegarkow.
    Ale wybieralem maly prad, kilka mA i pare godzin ...

    J.