  • 1. Data: 2015-12-13 09:01:51
    Temat: Jak się dziś robi radio
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. W ramach edukacji młodego pokolenia chciałbym z synem zrobić
    tuner FM z gotowego kitu. Z 10 lat temu na rynku było więcej takich
    zestawów, dziś udało mi się znaleźć *tylko* to:

    http://sklep.jabel.com.pl/produkt/166/11/Zestawy_do_
    montazu/Zestawy_Audio_Video/J-255_Stereofoniczny_tun
    er_UKF.html

    i synteza:

    http://www.jabel.com.pl/files/instrukcje/J-256.pdf

    Faktycznie temat taki niepopularny - cenowo w porównaniu z pierwszą
    lepszą wieżą fabryczną wypada blado.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2015-12-13 09:18:01
    Temat: Re: Jak się dziś robi radio
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

> [...]
    >
    > http://sklep.jabel.com.pl/produkt/166/11/Zestawy_do_
    montazu/Zestawy
    > _Audio_Video/J-255_Stereofoniczny_tuner_UKF.html

    Taki rozdrobniony na początek? Można poznać bloki odbiornika
    ale może się skończyć na "pozwól tata zobaczy dlaczego nie gra".

    Może zróbcie taki na początek. Nie trzeba kitu.

    http://asterion.almadark.com/wp-content/uploads/2010
    /01/esquema-tda7000.jpg

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 3. Data: 2015-12-13 09:23:38
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-12-13 o 09:18, PiteR pisze:

    > http://asterion.almadark.com/wp-content/uploads/2010
    /01/esquema-tda7000.jpg

    Wolałbym jednak heterodynę z syntezą.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2015-12-13 09:25:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    https://youtu.be/G53dOQQNxWk

    --
    Piter

    elektronika to pasja nie źródło utrzymania (c) Staszek

  • 5. Data: 2015-12-13 11:47:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2015 09:01:51 +0100, PeJot napisał(a):
> [...]
    > http://www.jabel.com.pl/files/instrukcje/J-256.pdf
    >
    > Faktycznie temat taki niepopularny - cenowo w porównaniu z pierwszą

    Niekoniecznie.
    Dzis ilosc stacji wrecz wymusza synteze i to z duza iloscia pamieci.
    A tanie radyjka w sklepach, to na galke.

    Za takie z synteza i pamieciami trzeba troche zaplacic.

    J.

  • 6. Data: 2015-12-13 11:52:06
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 grudnia 2015 09:01:46 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Faktycznie temat taki niepopularny - cenowo w porównaniu z pierwszą
    > lepszą wieżą fabryczną wypada blado.

    Po pierwsze radio cieszy się w dzisiejszych czasach prawie zerowym zastosowaniem, po
    drugie rynek idioten-proof amatorskich zestawów przerzucił się raczej na Arduino,
    sterowanie silnikami krokowymi i czujniki w kiblu informujące przez WiFi, że ktoś nie
    spuścił wody, a po trzecie muszą w tych kitach (które są projektami z zasady mocno
    trącącymi myszką) używać jakichś antycznych układów scalonych w obudowach THT,
    których nawet Digikey nie ma na stanie, więc się cenią.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 7. Data: 2015-12-13 11:59:18
    Od: "Marek" <l...@w...pl>

    Po pierwsze radio cieszy się w dzisiejszych czasach prawie zerowym
    zastosowaniem, po drugie rynek

    A może radyjko cyfrowe, coś reklamują ostatnio w telewizji ...

  • 8. Data: 2015-12-13 12:03:21
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 grudnia 2015 11:52:08 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:
    > Po pierwsze radio cieszy się w dzisiejszych czasach prawie zerowym zastosowaniem
    Zainteresowaniem* oczywiscie.

    Pozdrawiam,
    --
    Karol Piotrowski

  • 9. Data: 2015-12-13 12:27:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 13 Dec 2015 03:03:21 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Zainteresowaniem* oczywiscie.

    Zastosowaniem też. Panowie, idzie cyfra! :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2015-12-13 12:39:21
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-12-13 11:59, Marek wrote:
    > Po pierwsze radio cieszy się w dzisiejszych czasach prawie zerowym
    > zastosowaniem, po drugie rynek
    >
    > A może radyjko cyfrowe, coś reklamują ostatnio w telewizji ...
    No właśnie, wie ktoś może gdzie w EU można kupić sztukę, góra
    dwie,czegoś takiego: http://www.keystonesemi.com/product-T2-L4A-8650C.php ?