  • Data: 2009-01-11 15:38:54
    Temat: Re: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    > Nie. Głownym ograniczeniem dla sprzętu typu UPS jest napięcie przebicia
    > powietrza które spada wraz z ciśnieniem. Nie pamiętam numeru normy, jak
    > komuś zależy to poszukam. Napewno była o tym mowa w EN-61010, ale w innych
    > musi być podobnie. Chłodzenie oczywiście też się radykalnie pogarsza, ale
    > nie na 1000m n.p.m. Ale na to nie przypomiam sobie norm. Pewnie są jakieś.

    Tak . to jest wyjasnienie z gorszymi warunkami chlodzenia nie musi sie
    sprawdzac gdyby to o chlodzenie chodzilo podano by maxymalna
    temperature otoczenia w jakiej moze pracowac urzadzenie w zaleznosci
    od wyskosci.

    > Co do temperatur: używałem D40 ostatnio na -15 i nie zawuważyłem różnic w
    > działaniu. Pozwoliłem mu sie powoli ogrzać w pomieszczeniu potem żeby woda
    > sie nie skropliła w środku.
    >
    > Pozdrawiam
    > CosteC

    ja robilem wczoraj - ciezej chodzily mechanizmy nastawiania ostrosci w
    obiektywie . ale pozy tym to wszystko co zaobserwowalem.
    problem polega na tym ze zawartosc pary wodnej w powietrzu spada z
    jego temperatura.
    na ogol przechowywujemy sprzet w temp pokojowej , gdzie wilgotnosc
    wzgledna jest wyzsza niz na zewnatrz w zimie.
    wychodzac na zewnatrz z aparatem z tego zawartego w nim powietrza np
    miedzy soczewkami wskutek oziebienia bedzie kondensowac woda , ktora
    w niskich temperaturych moze zamarznac.
    to mogloby doprowadztic teoretycznie do uszkodzen mechanizmow
    ruchliwych.
    Jak to sie ma do elektroniki , matrycy to nie wiem - pamietam tylko,
    ze przed laty jeszcze te analogowe aparaty ale juz z elektronika
    testowano rowniez na dzialanie niskich temperaturach . POkazywano
    reklamy aparatow przechowywanych w lodowce i dzialajacych bez zarzutu.
    Nie wiem wiec czy to rzeczywiscie elektornika mialaby zawiezc w
    niskich temperaturach.

    XXX