  • 1. Data: 2009-01-06 15:16:42
    Temat: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ? Jak dbac o sprze na mrozie
    ? Do jakiej temperatury mozna robic zdjecia ?

  • 2. Data: 2009-01-06 15:55:56
    Temat: Re: Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ZASK pisze:
    > Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ?

    Znosi bez narzekania.

    > Jak dbac o sprze na
    > mrozie ?

    Nijak. Nie włączać lampy - ryzyko zaszronienia/zroszenia w środku i
    przebicie gotowe. Za to w pomieszczeniu poczekać trochę, aż się nagrzeje
    i wyparuje zeń woda, która się skropli.

    > Do jakiej temperatury mozna robic zdjecia ?

    Aż przestanie działać :)
    Albo zgodnie z instrukcją... czyli mróz w ogóle odpada.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-01-06 15:57:48
    Od: Radio Erewan <r...@g...com>

    Dnia Tue, 6 Jan 2009 16:16:42 +0100, ZASK napisał(a):

    > Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ? Jak dbac o sprze na mrozie
    > ? Do jakiej temperatury mozna robic zdjecia ?

    Mróz źle znoszą akumulatory, dlatego lepiej nie mieć na mrozie więcej jak
    jednego aku w gripie/najlepiej nie mieć gripa. Zapas w cieplutkiej
    kieszeni.
    Najgorsze dla aparatu jest przejście z zimnego otoczenia w ciepłe. Wtedy
    skrapla się para wodna i może zrobić kuku elektronice i mechanice.
    Wchodząc do domu zamykamy aparat w szczelnym opakowaniu (jeszcze na mrozie
    z powietrzem w którym jest mało pary wodnej) i tak go pozostawiamy do
    ogrzania (nie stawiając na kaloryferze).

    Producent zazwyczaj w instrukcji podaje dolną granicę dla pracy i dla
    przenoszenia sprzętu niepracującego. Tak więc odsyłam cię do manuala w celu
    zapoznania się z limitami określonymi przez producenta twojego aparatu.

    Mnie jeszcze lustro nie przymarzło do korpusu, ani nie zamarzła migawka. Co
    ponoć się zdarza...

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl

  • 4. Data: 2009-01-06 17:16:53
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Radio Erewan wrote:
    > Mnie jeszcze lustro nie przymarzło do korpusu, ani nie zamarzła
    > migawka. Co ponoć się zdarza...

    Moje lustro sobie radzi, podobnie, jak Canon G2 wożony na rowerze
    przy -18. :) Wskaźnik baterii lubi pokazać niski stan baterii, ale poza
    tym nic się nie dzieje. Kiedyś, z innymi aparatami miałem większe
    problemy - wskaźnik baterii twierdził, że ta jest pusta i wyłączał sprzęt.

    k,

  • 5. Data: 2009-01-07 09:57:22
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Radio Erewan" <r...@g...com> napisał w wiadomości

    > Mróz źle znoszą akumulatory, dlatego lepiej nie mieć na mrozie więcej jak
    > jednego aku w gripie/najlepiej nie mieć gripa. Zapas w cieplutkiej
    > kieszeni.

    potwierdzam, ostatnio w Tatrach mi zamarzły, i z tego powodu zamiast pełnej
    ślicznej panoramy z przełeczy kondrackiej zrobiłem tylko dwa zdjęcia, które po
    złożeniu tak wygladają:
    http://www.digart.pl/praca/2988507/Z_przeleczy_Kondr
    ackiej.html
    te same baterie, bez ładowania nastepnego dnia noszone w ciepłej kieszeni
    pozwoliły jeszcze na sfotografowanie wielu widoków, m. inn. tego:
    http://www.digart.pl/praca/2982540/Widok_z_Zawratu.h
    tml
    od tej pory zima noszę baterie w kieszeni ;-)

  • 6. Data: 2009-01-07 13:55:23
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

    W kilkunastostopniowym mrozie sprzet pracuje bez problemu.
    Najgorsze co mozna zrobić, to wejść z nim z dworu do ciepłego pomieszczenia,
    po czym wyjść z mokrym sprzetem z powrotem na mróz.

  • 7. Data: 2009-01-07 13:58:09
    Od: j...@a...at

    On 6 Jan., 16:16, "ZASK" <Z...@s...pl> wrote:
    > Jak sprzet foto znosi mróz / niskie temperatury ? Jak dbac o sprze na mrozie
    > ? Do jakiej temperatury mozna robic zdjecia ?

    Zdziwisz sie.
    wg oficjalnych informacji w instrukcji obslugi canona od zero !!!
    do +40.
    a wiec nie w temperaturach ujemnych !!!!
    ale kazdy wie , ze to tzw " dupochron" i aparaty pracuja temp.
    nizszych.

    Formalnie nie nadaja sie do robienia zdjec ponizej zera - jak pisze
    canon!!!!!

    XXX

  • 8. Data: 2009-01-08 13:38:55
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2009-01-07 14:58, j...@a...at pisze:

    > Zdziwisz sie.
    > wg oficjalnych informacji w instrukcji obslugi canona od zero !!!
    > do +40.
    Może oftopicznie, ale. Niektóre UPSy APC mają ciekawsze ograniczenia
    np.
    dopuszczone do pracy na wysokości 0-999.9 m n.p.m.
    przechowywanie 15000 m n.p.m.

    Z czego to wynika - nie mam pojęcia, ale jak by ktoś chciał postawić
    sobie serwerownie i UPSa APC w okolicach np. Zakopanego to może mieć
    niejakie problemy z ewentualna gwarancją ;)
    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew,

  • 9. Data: 2009-01-08 13:53:00
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 08 Jan 2009 14:38:55 +0100, Nathan <m...@s...jest> wrote:

    >Z czego to wynika - nie mam pojęcia, ale jak by ktoś chciał postawić
    >sobie serwerownie i UPSa APC w okolicach np. Zakopanego to może mieć
    >niejakie problemy z ewentualna gwarancją ;)
    Chodzi o chłodzenie - na dużych wyskościach gęstość powietrza jest
    mniejsza i są gorsze warunki chłodzenia. A że producent pewno nie wie
    o ile powinna być skorygowana moc przy zmianie wysokości to zastrzega
    pracę do 1000 m n.p.m., bo bodajże do tej wysokości maksymalne
    obciążenie elementów składowych jest równe nominalnemu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 10. Data: 2009-01-08 14:22:41
    Od: j...@a...at

    On 8 Jan., 14:53, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > pracę do 1000 m n.p.m., bo bodajże do tej wysokości maksymalne
    > obciążenie elementów składowych jest równe nominalnemu.

    watpie
    na ogol masz tam lepsze warunki chlodzenia
    na 100 m wysokosci temperatura spada srednio w zaleznosci od
    wilgotnosci powietrza od 0,6 do 1 st C.
    oznacza to ze na wysokosci 1000 m npm masz temperature o 6 - 10 stopni
    nizsza , niz gdybys mial w tym samym miejscu 1000 mentrow nizej.
    pojemnosc cieplna powietrza zmienia sie w takim zakresie temperatur
    tylko nieznacznie , zas ilosc przyplywajacego powietrza i tak
    regulujesz wentylatorem.
    raczej bedzie tutaj powodem nieco nizsze cisnieni otoczenia , a tym
    symym wieksza roznica cisnien pomiedzy wnetrzem aku a otoczeniem.
    spadek cisnien to 1 hPa na 8 m roznicy wysokosci
    Logika podpowiada iz jesli w gre wchodziloby przegrzanie to nic
    prostszego jak odlaczyc , zas cisnienia otoczenia zwiekszyc sie nie
    da.
    to bylo OT