  • 11. Data: 2009-04-02 14:49:00
    Temat: Re: Jak tanim kosztem zrobic dodatkowe przenosne zasilacznie do laptopa ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello |3eR|<0,

    > moj laptop potrzebuje 3.7 A oraz 20V. Wiadomo ze najprosciej kupic baterie
    > za 200-300zł, ale mnie interesuje budrzet do 60 zł.
    > Myslalem o czym takiem:
    > polaczyc szeregowo 18 paluszkow AAA kazdy po 2500mAh oraz 1.2~14 V i
    > podlaczyc to po prostu w miejsce zasilacza. Kazda bateria daje ok 250 mA
    > jesli pomnozyc to przez 18 baterii dostajemy ok 4.5 A. Dobrze mysle,
    > przejdzie to ?.

    W szkole na fizyce spałeś?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2009-04-02 14:53:25
    Od: "|3eR|<0" <.@.>

    > W szkole na fizyce spałeś?
    nie po prostu zapomnialem po tylu latach ;)

  • 13. Data: 2009-04-02 14:58:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello |3eR|<0,

    > nie po prostu zapomnialem po tylu latach ;)

    Co zapomniałeś? To, że perpetum mobile nie istnieje?

  • 14. Data: 2009-04-02 15:19:12
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

> [...]

    > Myslalem o czym takiem:
    > polaczyc szeregowo 18 paluszkow AAA kazdy po 2500mAh oraz 1.2~14 V i

    18 * 7pln =126pln , wiec sam nie miescisz sie w budzecie.

    poza tym ogniwa 2500mAh w szeregu dadza max 1A , i to przy dobrym wietrze
    (takie za 7pln moga miec problemy...)

    warto sprawdzic jaka 'tolerancje' napiec ma przetwornica laptopa - niektore
    chodza i przy nizszych napieciach, np. 18V, wtedy mozna dac 3x akumulator
    zelowy 6V , ale bezie to juz mocno ciezkie, i rowniez przekracza budzet.
    btw. sprawdzac nie radze empirycznie, to czy sprzet zadziala czy nie przy
    nizszym napieciu musi potwierdzic producent - nizsze napiecie=wiekszy prad,
    a czasem tego wiekszego pradu nie wytrzyma elektronika przetwornicy i
    sprzet pojdzie z dymem.
    rowniez wez to pod uwage jesli chodzi o baterie - ich napiecie bedzie spadac
    gdy napiecie bedzie sie obnizac.

    alternatyw raczej nie widze, poza moze pakietem baterii alkalicznych (w
    hurcie ogniwo ~1pln, dobre da i 2A , wiec potrzeba ~26-28 ogniw, budzet
    zamyka sie wiec ~30 zlotych), niestety to rozwiazanie jednorazowe.

  • 15. Data: 2009-04-02 17:01:11
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > podlaczyc to po prostu w miejsce zasilacza. Kazda bateria daje ok 250 mA
    > jesli pomnozyc to przez 18 baterii dostajemy ok 4.5 A. Dobrze mysle,

    Przecież teraz doładować można wszędzie.
    A na bezludnej wyspie to panel słoneczny.

  • 16. Data: 2009-04-02 20:39:59
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:gr2l76$rpb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > rowniez wez to pod uwage jesli chodzi o baterie - ich napiecie bedzie
    spadac
    > gdy napiecie bedzie sie obnizac.

    trudno się nie zgodzić :)

    e.

  • 17. Data: 2009-04-02 21:38:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

> [...]

    > za 200-300zł, ale mnie interesuje budrzet do 60 zł.
    > Myslalem o czym takiem:
    > polaczyc szeregowo 18 paluszkow AAA kazdy po 2500mAh

    Z samymi ogniwami już się nie zmieściłeś w 60 zł.
    Zresztą gdzie znajdziesz AAA po 2500mAh?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2009-04-03 08:15:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "|3eR|<0" <.@.> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > nie pamietam...

    Zdarza sie.
    Ale jak juz czlowiek nie pamieta pradu, to warto sobie przypomniec
    analogie hydrauliczna.

    Jak mamy 18m rury skreconej z kawalkow po 1m, i kazdym kawalkiem
    plynie 1 litr/s, to cala rura plynie ..

    Mozna tez elektrony policzyc ..

    J.