  • Data: 2017-07-20 12:12:05
    Temat: Re: Jak to było z pękającymi w CPU AMD?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20.07.2017 10:07, zhbick wrote:

    > W czasach procesorów bez czapki zdarzały się ukruszone egzemplarze
    > oferowane na rynku wtórnym w niższej cenie z zapewnieniem, że działają
    > ok ale nie wiem, czy przypadkiem taki ubytek nie skutkował problemami w
    > specyficznych wypadkach. Mi komputer na ukruszonym Duronie 800 MHz
    > działał stabilnie, ale to był zwykły desktop "do nauki i internetu"
    > czyli do Max Payne i DivX.

    Z tego doskonale zdaję sobie sprawę, jeszcze pamiętam tamte czasy.
    Wiem, że nieraz procesor z całkiem sporym uszczerbieniem potrafił
    działać, innym razem działał niestabilnie, ale niekiedy komputer nie
    wstawał wcale.
    Mi chodzi o coś innego - gdzie w tym rdzeniu "zaczyna się" faktyczna
    struktura krzemowa, zawierająca właściwy mikroprocesor? Czy na zewnątrz
    jest choćby minimalna warstwa ochronna z innego tworzywa?

    Pytam, bo zaobserwowane uszkodzenia mają naprawdę niewielkie wymiary -
    żeby zorientować się co do ich natury było potrzebne dość mocne szkło
    powiększające. Rozmiar pewnie liczony w dziesiątych częściach milimetra.
    Już w takiej sytuacji istnieje możliwość, że dosięgło logiki?